Manchester United 0-1 Leeds United

Lördagskvällen var trevlig, vi satt ett gäng kompisar och drack öl, lyssnade på Patriks stundtals briljanta tolkningar på guran och var överlag på gott humör. Kvällen avslutades med en sväng på Kanske och efter en iskall kebabtallrik var det dags för lite sömn. Jag stod, med bakismått mätt, upp tidigt i morse och gjorde det man gör på morgonen. Leedströjan anno 08/09 åkte på direkt och jag väntade nu spänt på matchen som vi Leedssupportrar väntat på i flera år: ManU-Leeds.

Jag ska inte påstå att jag var nervös inför matchen, nervositeten kom när vi gjorde 1-0. Jag såg direkt att Howsons passning inte bara var en passning, utan en briljant sådan. Beckford misslyckas med nedtagningen, FAN! Det känslan jag har i min kropp efter den misslyckade nedtagningen är en känsla som verkligen inte går att beskriva med penna och papper. Men Beckford springer i kapp bollen och rullar in 1-0. 1-0 till Leeds. På Old Trafford. Mot Manchester United.

Becchio är FENOMENAL i 95 minuter. Han sliter, kämpar, stångas, vinner dueller, nickar, springer. Att en sån spelare huserar i League One är otroligt.

Kisnorbo har PSYCHO tatuerat i pannan. En fläckfri insats från Australiens egen Terry Butcher.

Howsons passningsspel hör hemma på Nou Camp.

När Ankergren ska ut och plocka bollar och fånga upp tillbakanickar kör min puls i 200 på en kurvig 30 väg. Men han gör det bra, han gör det hysteriskt bra.

Beckford avgör, låt nu inte detta stiga honom åt huvudet. Längta inte bort från Leeds, längta inte till Old Trafford matcher varje vecka. Du kommer få de matcherna, men för guds skull, spela dem med Leeds.

Det Simon Grayson är stort. Jag har ingen aning om hur han lyckas motivera spelarna att vecka in och vecka ut gå ut och prestera. Jag har ingen aning om vad han säger till grabbarna dagen innan ManU away och jag har verkligen ingen aning om vad han säger i halvlek när vi leder med 1-0. Jag hade gärna vetat.

Efter matchen är majoriteten av ManUfansen goda förlorare, de erkänner att vi förtjänade segern och att vi imponerade STORT med passningsspelet. Men en liten klick snackar om att ManU lirade med B-laget, att de skulle haft straff(-ar i vissa fall!!!) och hur Leeds hade TUR. Du slår inte ManU på Old Trafford utan tur, det vet man. Även om man aldrig sett en fotbollsmatch.

______________________


Den här dagen är slut, i'm gonna hit the bed, och jag vet att jag kommer sova som en prins. Leeds United slog Manchester United på Old Trafford i FA-cupen. Låt oss aldrig glömma denna dag.

______________________


Leeds 3 bästa idag:
Becchio
Kisnorbo
Beckford

Leeds sämsta idag:
Att det inte blev 2-0.

ManUs 3 bästa idag:
Valencia
Rooney
???????
 
ManUs sämsta idag:
Garrrry Neville. HAHA. Vilken lirare! Var är kameran?! Är det ett skämt? Sluta, du skämtar?!

______________________


WE'RE NOT FAMOUS ANYMORE!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Anade att du skulle skriva idag... Va rätt jag hade:)

2010-01-04 @ 01:59:47
Postat av: Linus

Vad ska man säga Adam? Tack för att du fick mig att gilla detta underbara Leeds.



MOT!

2010-01-04 @ 08:46:03
Postat av: Nicky

Så det krävs att Leeds smiskar Man U för att du ska skriva igen ? ;)

2010-01-04 @ 10:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0