Försäsongen är i gång

SMÖGENS IF
Då var försäsongen äntligen igång. Snön omöjliggör utomhusträning men ett fyspass följt av fotboll i Smögens idrottshus är inte fy skam. Just nu, cirka 90 minuter efter duschen, så är det framsida lår och korsrygg som känns värst. Imorgon när jag vaknar kommer jag att gå som han som tappade tvålen i fängelseduschen om jag känner min kropp rätt. Träningsvärk i rumpan är hemsk, verkligen hemsk.

Fredrik "KioskDirektören" Söderberg stod för underhållningen och till viss del elegansen på träningen. Vi börjar med underhållningen: Vi jobbade i par om 2. Tänk er att den ena står upp och den andre sitter gränsle runt midjan på den som står upp - Den som sitter gränsle ska sedan göra ett visst antal situps och det är såklart jobbigt, men det är ännu jobbigare för den som bär den som gör situpsen. Hur som helst - KD väger liite mer än oss andra så det såg sjukt kul ut när Robert (tror jag de va) försökte bära KD när han lutade sig bakåt och förberedde Sit-upsen! Det gick så där.....

Elegansen då? Jo då, KD lekte Ronaldinho, dribblade, gjorde mål och tryckte in volleys i i farten. Imponerande, tyvärr verkar han lämna oss för en ännu okänd Göteborgsklubb då han ska studera. Helt klart en förlust, en STOR förlust.

LEEDS UNITED
Den 30 december lade Beckford en begäran om flytt på Ken Bates bord. Hans kontrakt går ut till sommaren och kan vi få 30 miljoner kronor för honom nu så får vi vara nöjda, jag är i alla fall det. Det jag dock inte förstår är hans val av klubb. Om man får tro ryktena som florerar så ligger Newcastle närmast en deal. Stannar han i Leeds så vet han att han spelar i Championship nästa år och han VET att Leeds ambitioner är att gå upp i PL. Å andra sidan närmar sig 30-strecket för honom så med det i åtanke kan jag förstå att han vill ta chansen att spela PL när tillfället ges. Silly Season är oberäkneligt så vi får se vad som händer.

INTER
Chievo borta igår, 1-0 seger till Inter men vilken tråkigt match och mycket av det kan nog skyllas på kylan och framförallt planen. Hade vi rensat Havsvallen på snö idag så tror jag inte den hade varit mycket sämre. Vieira försvinner till City och alla ögon är torra. Det ska bli skönt att bli av med fransmannen. Han VAR bra en gång i tiden, han är INTE det idag (han gjorde dock en riktigt bra match mot Chievo....). Pandev var varken bra eller dålig, ett par träningar till i kroppen så får vi se vad han kan hitta på.

___________________________

Isenta Cup på lördag! Vi har hamnat i en ruskigt tuff grupp med bland annat Stångenäs och Stenungsund. Allt kan hända och det ska bli riktigt kul.

Kommentarer
Postat av: ölof

Jag, Paul och Ulf börjar träna när gräset är grönt;)

2010-01-24 @ 13:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0