Dagen efter...

LEEDS
Det är ju synd att säga att man INTE mått bra idag, för det har jag verkligen gjort. Precis som ett barn på julafton, bara njutit hela dagen lång. Det skrivs om Leeds på alla de möjliga sajter och jag läser alltihop, såklart. Men jag saknar Bank & Nivas blogg en dag som denna. Framförallt Banken, han skriver alltid det där lilla extra som ingen annan svensk lyckas kludda ihop.

Sir Alexs klagomål på övertiden är ju helt makalöst. Jag svor i soffan över de 5 minuter som ManU fick då jag tyckte det var för mycket! Det var väl inte så genomtänkt och objektivt kanske, men ändock min första reaktion.

Snacket går ju också varmt om huruvida ManU ställde upp med ett rent skitlag eller ej. Att diskussionen ens uppstår är patetiskt. Typiskt ManUfans om du frågar mig. Om man ser till de disponibla spelare man hade så är det ett BRA lag som ställs på planen. Jag fick skrämselhicka när jag läste startelvan 35 minuter innan matchstart då jag såg att Rooney och Berbatov skulle spela. Jag såg framför mig hur de skulle väggspela sönder vår stackars backlinje och än värre, hur Rooney skulle glida ut på knä mot Leedsfansen och gapa så som bara han kan. MEN RIKTIGT SÅ BLEV DET JU INTE! ELLER HUR??

______________________


INTER
Goran Pandev till Inter. Ett bra "köp" - 7,5/10. Att han kommer gratis är ju makalöst bra, då Lazio för ett kort tag sedan hade bud i 13£ miljonersklassen. Eto'o är ju borta under Afrikanska Mästerskapen och att då ha 3 klassforwards i Balotelli, Milito, Pandev, som ska dela på 2 platser är riktigt bra. Chievo borta på onsdag - det ska bara sluta på ett sätt.

______________________


SMÖGEN
På lördag spelar vi Isenta Cup i Stenungsund. Roligt som bara den då det är stora mål och grupper med 5 lag i varje. Jag hoppas Freddan har laddat bössan, då kan det bli riktigt kul. Vi spelade även cup i lördags, Sparbanken Cup i Tanum. Utslagna i kvartsfinalen mot Hamburgsund efter ett horribelt domslut. Men på något sätt hade vi nog ändå förtjänat det med tanke på att vi i ALLA matcher förutom just denna drog på oss väldigt mycket frisparkar och klagade alldeles för mycket på domaren - skärpning! Payback is a bitch.

På torsdag drar den underbaaaaara försäsongen igång. 4 månader av grus, fys, löpning, kramp och utmattning. Men jag älskar det ändå på något konstigt sätt. Allt har sin charm.....


Kommentarer
Postat av: Matai

Men du Adam, varför är det så svårt att fatta att

Valencia, Carrick, Fletcher, Giggs, Evra, Vidic

normalt sett spelar före Gibson,Anderson,Welbeck,Fabio och Obertan?



Om vi vänder på det hela, tror du United hade ställt samma lag på benen mot Fools eller Chelsea, Seriöst!?

2010-01-08 @ 00:32:41
Postat av: V.O

2010-01-08 @ 10:15:08
Postat av: V.O

1 Kuszczak

30 De Laet

16 Carrick

15 Vidic

3 Evra

25 Valencia

28 Gibson

18 Scholes

26 Obertan

9 Berbatov

10 Rooney



Matai! så här startade ditt kära Man United drygt två veckor innan matchen mot Leeds i PL. Visst jag vet att ni var skadebenägna och jag vet att inte alla skulle spelat om vissa var friska! Men detta är ändå ett lag där merparten av spelarna kan betraktas som ordinarie. Nu är det även så att Leeds hade fyra spelare borta vilket borde ha en större betydelse eftersom vi har begränsat antal kvalitativa spelare. När du/ni skriver om att vi slog erat b-lag, menar du då att gubbar som rooney,berbatov,anderson,neville,kuschack,evans,brown,obertan är b-lags spelare. Jag var inne på United reserv lag, och ingen av dessa var uppskrivna där! KONSTIGT! för vi mötte ju tydligen erat b-lag/reservlag/odugliga föredettingar m.m! Lägg ner bortförklaringarna. Du vet mycket väl att 19/20 gånger vinner ni mot oss hemma på Old trafford, den 20 gången får vi oavgjort. Du fattar var jag vill komma! Varför inte bara låta oss få den segern (även om du bara gör det ännu bättre genom ditt tunneltänkande scums betende!) Till sist vill jag säga att jag tänkte skicka ett meddelande till UEFA där Barcelona fråntas titeln och den går hör och häpna till Liverpool. Pool som hade skadeproblem åkte ut redan i kvartsfinal mot Chelsea, Man saknade då Steven Gerrard deras i särklass viktigaste spelare. Hade inte han varit borta hade dom vunnit hela skiten. Det är jag säker på! Eftersom man spelade jämnt mot Chelsea som var bättre än Barcelona (åkte ut på domarmisstag) och Barcelona slog Man U i finalen.... Vänta nu!! Man U spelade med Anderson (som kommit in efter att Fletcher blivit tveksamt utvisad mot Arsenal)i finalen. Det innebär ju att Man U vinner!! för Fletcher är bäst i världen och Anderson kan inte spela fotboll! Ge segern till Scums istället!!



Man U ställde upp med ett slagkraftigt A-lag, som saknade framförallt Giggs och Fletch. Resten av snacket handlar om skadade spelare som Vidic (skulle startat egentligen) Rio och Evra m.m Dessa är indisponibla och skulle inte kunna spela en PL match heller.



¤Ordinarie fotbollsspelare i dagens toppfotboll (absoluta toppfotboll och inte Aston Villa,spurs eller City) är en spelare som deltar kontinuerligt under en tid i laget. Detta innebär dock inte att spelaren startar alla matcher utan kan starta var tredje eller var fjärde match beroende på dennes ålder.(Giggs startade 12 liga matcher förra året,räknas han som reserv= NEJ) Oftast startar de allra viktigaste spelarna de största matcherna vilket är rimligt eftersom ett lag som scums kan spela mer än 70 matcher på ett år (har inte riktigt koll) Men är man med i Uniteds rotations system räknas man som a-lagsspelare och inget jävla hymel hit och dit om icke ordinarie lag.

2010-01-08 @ 10:47:44
Postat av: V.O

Får ju ta mitt CL resonemang med en näve salt....

2010-01-08 @ 10:50:11
Postat av: Matai

Jag köper det mesta Adam, lite väl långrandigt där dock kanske.



Lite faktafel vill jag ändå påpeka, Evra ställdes över utan att vara skadad, Vidic hamna i frysboxen innan match och kan ha gjort sin sista match i United.



Sen är det ju på så vis att ni inte slog ett B-lag, absolut inte utan mer att laguttagningen inte optimerades som den gör inför viktiga PL matcher. Att united ställer upp ett mindre slagkraftigt lag även i PL gör ju inte laget mera B-lags aktigt

utan att det är en naturlig avlastningsprincip!

Denna dag antog SAF att laget skulle klara en avlastning på flera av de bästa spelarna, vilket inte var fallet som vi såg!



Jag opponerar mig helt enkelt bara mot det märkliga faktum att som framförts här att Leeds slog Uniteds bästa lag för dagen, vilket alltså inte var sant.



Nu vilar jag min väska!



2010-01-11 @ 15:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0