Är Ronaldinho tillbaka?

Vissa påstår det, jag tillhör inte den skaran. 4-0 hemma mot Siena med 1 man er i 80 minuter ger inte mig skrämselhicka inför helgens derby. Men visst är Milan i form - Det är inte Inter.

Ronaldinho var det ja!

Han är en världsklassspelare - Check
Han har bländande teknik - Check
Han har bländade spelsinne - Check
Han är på väg att bli lika bra som han var i Barcelona - Ööhh. Nej.

Ronaldinho är inte den han en gång var, han kommer aldrig att bli det igen men han är en riktigt bra spelare. Såna finns det gott om. När det begav sig var han Maradona, såna finns det inte gott om.

_____________________

Derby på söndag kl: 20.45. Kanal 9 sänder matchen (!) och jag ska väl erkänna att det inte längre känns helt bra i magtrakten. Jag kommer inte ihåg när Inter spelade 90 bra miunuter senast, Fiorentina hemma kanske? Inter är ett bättre lag än Milan, men Milan är Milan och Milan har en hög högstanivå. Vaknar Seedorfen på rätt sida så räcker det långt. Ronaldinho är uppenbarligen i bra form, likaså Borriello. Pato är förmodligen tillbaka och Dida är stabil. Och Dida är så där märkligt oberäkneligt tursam....

Vad jag tror om matchen? Jag tror att det blir tätt. Mourinho har en tendens att "fega ur" när han VET att ett kryss ses som en vinst. Skulle jag få ta ut laget hade jag gjort det på följande vis:

Cesar; Maicon, Samuel, Lucio, Santon; Cambiasso, Zanetti; Pandev, Sneijder, Balotelli; Milito.

Inga konstigheter egentligen, Santon lär väl sitta på bänken men så som Cordoba uppträdde mot Bari i går så BORDE han sitta på bänken. Han är ingen vänsterback.

______________________

Beckford stannar i Leeds och jag är mycket, mycket glad. Han visar genom sina senaste uttalanden att han har hjärtat och han vill verkligen ta upp Leeds i Championship. Tyvärr blev det förlust i går mot Exeter och vi har inte vunnit sen den där magiska eftermiddagen i Shitchester. Å andra sidan är en 2 matchers lång svacka ingen svacka. Nya tag i nästa match!


Milito firar 2-0 målet mot Milan i höstas....

EN vecka kvar. Nedräkningen har börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0