Inter - Chelsea

Inter och Chelsea är lika som klubbar på många sätt. Inte bara hur man spelar fotboll (fysiska segermaskiner), för att man båda spelar i blått, för att man har världsspelare på varje position, för att man leder sina respektive ligor, för att man har/har haft The Special One vid sidlinjen eller för att man har ägare som på olika sätt tjänat feta pengar på olja. Men vi ska fokusera på det sistnämnda.

Pengar finns det gott om både i Milano och i London, Massimo Moratti får dock se sig besegrad i kampen om vem som har störst plånbok. Men hur mycket värderas kvällens förväntade startelvor till? Jag tog mig en titt inne på internets himmelrike: transfermarkt.co.uk

CHELSEA
Cech 23M
Ivanovic 14M
Terry 31M
Carvalho 15M
Zhirkov 13M
Deco 9M
Ballack 18M
Lampard 40M
Malouda 16M
Anelka 27M 
Drogba 34M

Totalt: £240 Miljoner = 2,6 miljarder SEK

INTER
Cesar 22M
Maicon 27M
Samuel 13M
Lucio 14M
Zanetti 7M
Stankovic 16M
Cambiasso 26M
Motta 11M
Sneijder 26M
Eto'o 35M
Milito 21M

Totalt: £218 Miljoner = 2,39 miljarder SEK

5 miljarder kronor att springa runt på Giuseppe Meazza ikväll och 2-3 miljarder till kommer att sitta på bänken och titta på. Vad kan man dra för slutsats av detta? Ingen vill jag påstå. Siffror är alltid kul, inget mer med det.

Chelsea är favoriter till att gå vidare, inget snack om det. Men man saknar Essien och man saknar Ashley Cole och vad jag har hört så har inte Zhirkov övertygat och jag sätter inte kaffet i halsen när jag ser att Ballack och Deco (som bägge var bättre spelare INNAN de kom till Chelsea) spelar.

Men what the hell. Jag tror (hoppas) på 2-0 till Inter men jag TROR på 1-1 eller 0-0. Krysset känns givet på förhand så har ni en hundring över rekommenderar jag starkt det spelet till någonstans runt 3 gånger pengarna.

Mourinho vs. Ancelotti
Samuel vs. Drogba
Milito vs. Terry
Maicon vs. Zhirkov

Det lär bli en hel del mumsiga dueller. Vinner Mourinho sin så är hälften vunnet.

Nu taggar vi....


Kommentarer
Postat av: Agge

Kul inlägg Adam faktiskt. Sjuka pengar det handlar om, men också bra spelare. Håller med dig i väldigt mycket också. Men...



Detta är iof inte du, men hur kan Cech var värderad till mer än vad Cesar. Det tycker jag är lite sjukt faktiskt. Enligt mig och det jag har sett är Cesar topp tre målvakt i världen, detta tillsammans med Buffon och Iker. Dessa är de bästa i världen enligt mig, sett över en tid. Sedan följer ett spann målvakter med bl.a. Van der saar, Reina (kan vara lite färgad här, men tycker han är en magiskt bra spelande målvakt), Cech. Finns naturligvis fler bra målvakter. Men de tre förstnämnda målvakterna tycker jag är någon klass bättre.



Sedan tror jag inte du ska underskatta Ballack i denna matchen. Håller med om att han varit sämre sen han kom till Chelsea. Eller egentligen kanske man ska säga att han inte är lika ledande som han var i Leverkusen och Bayern. Men han har ju också fått ta en lite annorlunda roll, vilket jag tycker han klarat av bra. men tror denna matchen kan passa honom bra tyvärr. Han är ju trots allt ofta bra i de stora matcherna, inte bara för Tyskland utan är det även i Chelsea. Tar i princip alltid bort sin gubbe och eftersom detta lär bli en tajt match kommer hans styrka på huvudet och skott bli något att bita i för Inter.



2010-02-24 @ 14:00:01
Postat av: Agge

Kul inlägg Adam faktiskt. Sjuka pengar det handlar om, men också bra spelare. Håller med dig i väldigt mycket också. Men...



Detta är iof inte du, men hur kan Cech var värderad till mer än vad Cesar. Det tycker jag är lite sjukt faktiskt. Enligt mig och det jag har sett är Cesar topp tre målvakt i världen, detta tillsammans med Buffon och Iker. Dessa är de bästa i världen enligt mig, sett över en tid. Sedan följer ett spann målvakter med bl.a. Van der saar, Reina (kan vara lite färgad här, men tycker han är en magiskt bra spelande målvakt), Cech. Finns naturligvis fler bra målvakter. Men de tre förstnämnda målvakterna tycker jag är någon klass bättre.



Sedan tror jag inte du ska underskatta Ballack i denna matchen. Håller med om att han varit sämre sen han kom till Chelsea. Eller egentligen kanske man ska säga att han inte är lika ledande som han var i Leverkusen och Bayern. Men han har ju också fått ta en lite annorlunda roll, vilket jag tycker han klarat av bra. men tror denna matchen kan passa honom bra tyvärr. Han är ju trots allt ofta bra i de stora matcherna, inte bara för Tyskland utan är det även i Chelsea. Tar i princip alltid bort sin gubbe och eftersom detta lär bli en tajt match kommer hans styrka på huvudet och skott bli något att bita i för Inter.

2010-02-24 @ 14:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0