Det drar ihop sig

Det återstår 1 omgång av division 4. I lördags slog vi Håfreström med 10-1, veckan innan det torskade vi mot Stenungsund med 8-0. På söndag möter vi IFK Uddevalla borta, ett IFK som har ALLT att spela för. Vid seger står IFK som seriesegrare och division 3 avancemanget är då ett faktum. Även vi har allt att spela för, vinner vi samtidigt som Grebbestad bara tar 1 poäng så spelar vi division 4 även nästa år. Grebbestad tar emot Hogstorp hemma på Siljevi och jag kan bara hoppas att Hogstorp tvålar dit dem.

Det ser alltså tufft ut, men inte omöjligt. Jag anser verkligen att vi har ett lag som håller division 4 klass, absolut. Det som inte har hållit division 4 klass i år är träningsnärvaron. Vi har haft olika startelvor varomvarannan match och då räcker det inte längre än så här om man är nykomling.

Grebbestad spelade mot Vallen i lördags, 2-2 slutade matchen efter att Grebbestad kvitterat på en horribelt dömd straff i den 80:e minuten. Jag citerar Vallens IFs matchreferat:

"Domaren kändes väldigt partisk mot Grebbestad och våra spelarna blev mer och mer ofokuserade. De gör 2-2 på en märkligt dömd straff när de är 10 minuter kvar. Deras spelare springer in i Jonathan och kastar sig. Deras forward höll fast och kom sent in i stort sätt alla situationer, men såg aldrig något. Mycket märkligt. Vi fick en utvisning för en andra varning som han inte visste vad det var som hände.

Matchen slutade 2-2, mycket bra kämpat som vanligt killar.

Deras humör var så dåligt efter matchen, de undrade om man kunde göra något och rapportera det som hände. Det kändes obehagligt att det skall få förekomma.
Vi försöker att lära våra killar att var justa, men hur långt får en domare förstöra en match så som han gjorde. Det var tredje matchen i följd som vi hade honom, och han bor i Tanumshede några kilometer från Grebbestad..... ojdå!"

Det sjukaste av allt är inte ens sagt än: denna domare blåser i pipan på söndag när Grebbestad möter Hogstorp! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Att han även spelat i Grebbestad behöver jag väl inte ens nämna?

******

Hur som helst, vi har 2 träningar och 1 match kvar. Det enda vi kan göra är att träna bra och hoppas på att vi alla har en bra dag på söndag. 1-1 blev det förra mötet med IFK, då kvitterade dem sent. På söndag hoppas jag det är vi som skrattar sist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0