Tomheten som inte går att förklara i ord

För nästan exakt ett år sedan satt jag på Wembley i London med huvudet nerböjt mellan knäna och jag hade precis sett Leeds United förlora Play-Off finalen mot Doncaster. Andra vitklädda supportrar lämnade arenan sakta men säkert och flera av dem dunkade mig i ryggen och sa: "Come on mate, we're Leeds!"

Senare den kvällen, efter X antal öl, kände jag hur optimismen spred sig och man konstaterade att "NÄSTA säsong, då går vi upp. Vi fick ju börja denna säsongen med 15 minuspoäng."

"Nästa säsong" tog slut för 30 minuter sedan. 1-1 hemma mot Millwall inför 37000 räckte inte. Vi är utslagna ur ett Play-Off för tredje gången på fyra år. Leeds kommer även nästa säsong att spela i League One. League One, vad i helvete är det för jävla liga?

Alla som stöttar ett lag vet att det finns glada tider och det finns dystra tider. ALLA lag har oflyt, och alla supportrar har någon gång känt sig så frustrerad och besviken att man inte vet vad man ska ta sig till. Men jag vill påstå att vi Leedssupportrar har genomgått något som sträcker sig långt över all annan "smärta" man kan känna som supporter.

Jag vet inte hur länge jag kommer att ha samma intresse för Leeds som jag har nu. Jag ser 4, kanske 5 matcher per år. Jag kan inte "tycka till" om spelarnas insatser efter helgens ligamatch, jag kan inte säga: "för fan, sälj honom!" och jag kan definitivt inte diskutera Leeds med någon annan, who the fuck cares?

Chelseafansen gråter floder för att de inte gick till final i CL i år, Milanfansen MÅSTE få vinna en scudetto snart, Real Madridfansen KRÄVER en ligatitel nästa säsong. Alla dessa lags fans har i år fått känna på hur det är att ha motgångar, fast på en helt annan nivå än det vi Leedsare känner. Jag är rent utsagt så fruktansvärt jävla trött på att se mitt älskade Leeds harva runt i en jävla skitdivision och möta en massa skitlag. Jag är så jävla trött på att inte kunna se mitt lag varannan vecka på TVn med en kall öl i handen. Jag är så jävla trött på att hålla på ett lag där jag inte vet om vår lagkapten är vänster- eller högerfotad.

******

Fredag imorgon, säsongen är slut och vi förlorade mot fucking Millwall. Men va fan, NÄSTA säsong då går vi upp, det lovar jag.......

____________________________
Forever Leeds, Forever Proud

Kommentarer
Postat av: Daniel

Följde resultatet på sportbladet...hoppades de skulle klara det då jag vet hur viktigt det är för dig. Men...det gick ju som sagt åt helvete. Men som du säger, nästa år så!! Hoppas allt är bra med dig för övrigt! //DM

2009-05-15 @ 00:31:59
Postat av: Matai

Jag kommer inte att sparka på en som ligger men du måste sluta med:-Nästa åt, då du! Det är för mycket Liverpool av det.

Annars kan jag bara sakna "war of the roses"



We will be waiting, whenever you are ready Leeds!

2009-05-15 @ 08:28:09
Postat av: Robin K

Du tar orden ur munnen på mig broder...så rätt å bra skrivet.

Konstigt hur vi kan ha en sån kärlek till Leeds när dom år efter år gör en så besviken och arg. Men vi får bryta ihop å komma igen i Augusti.



WE WILL STAY WITH YOU FOREVER, AT LEAST UNTIL THE WORLD STOPS GOING ROUND!!

FOREVER LEEDS

2009-05-15 @ 08:55:13
Postat av: Adam

Matai! Min avslutande mening är inte något jag tror på. Jag skriver så för att exakt de orden har jag fått höra varenda år sen den första degraderingen. Jag tror att detta var sista chansen på mycket länge då vi förmodligen kommer att tappa varenda "stjärna" till nästa år.



Sarkasm kan man kalla de tror jag.

2009-05-15 @ 09:26:46
Postat av: Hartvig

Det bäst skrivna och underhållande inläget du gjort! såg matchen sist och får säga att tempot var fruktansvärt bra och dom viker sig ju inte en tum i närkamperna.. tycker sen att Leeds slarvar lite sista tredjedelen, dåliga passningar och beslut. come on you leeds!

2009-05-15 @ 22:37:22
Postat av: Matai

Jag förväntar mig en hyllning av PL absolut

bästa lag nästa blogginlägg.

Inget dravel om att du hatar dem utan en fotbolls-

grundad analys vad som gör United till en av världens främsta fotbollsklubbar.

Då är jag din forever Adam!

:)

2009-05-16 @ 22:51:57
Postat av: Joel

Måste erkänna att Leeds hade en hel del oflyt mot Milwall, de hade en målchans i andra som de gjorde mål på? Lagkaptenen var väl vänsterfotad? ;)



Always next year, always...

2009-05-17 @ 19:57:16
Postat av: Linus

Jag låg på golvet och grät, det hände bara inte...... Du stängde av TV:n precis när slutsignalen gick och det var underbart att slippa se alla Mill"Wall" ( som dom blev mot oss.. ) springa och vara glada. VAD HÄNDER??



Vi har förlorat 3 Play off nu, Watford, Doncaster och nu Millwall. Men men..



No team without Leeds in my heart. Tack för att du gjorde mig till ett Leeds fan. Nån jävla gång kommer vi upp.. Du har sagt när jag är 16. 3 år, kan gå, bara vi har lite flyt med oss med Leeds. ( Hoppsan, där sprack det direkt :( ) Nej, allvarligt vi måste gå upp någon någon gång.. Spelar ingen roll om jag är 40, bara vi kommer upp.



Ones time a white, always white.

2009-06-29 @ 19:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0