Smögens IF - Lysekils FF

Otroligt viktig match imorgon, match mot LFF hemma på Havsvallen kl 1500. LFF har, precis som vi, inlett säsongen ganska illa - 2 poäng på 3 matcher är ju ingen katastrof men det laget som förlorar imorgon har en rejäl uppförsbacke. Jag läste på facebook tidigare i veckan att Patrik Moberg (LFFs bästa back) är skadad och förhoppningsvis ställer det till det för dem. LFF har även en klassiker i mål! Conny, tidigare mittback och betydligt äldre än mig, står i mål. Han har tydligen varit riktigt bra i mål vilket är lite, ja, coolt?

Detta tror jag blir avgörande imorgon:
   * Första 15, vi får INTE inleda okoncentrerat och släppa ett tidigt, full fokus från start!
   * Vår initiativförmåga: VILJA ha boll, löpa UTAN boll.
   * Alex Hassellöv: Nu tillbaka HELT frisk, lossnar det för honom vinner vi matchen.

******

Daniele De Rossi till Inter för 400miljoner? Detta kan tydligen bli sanning om Roma missar Champions League. Det skulle kännas väldigt konstigt dock, De Rossi är grymt duktig, men han har ju öppet hånat Inter vid flertalet tillfällen och att han nu skulle vilja spela där känns....konstigt?

******

Ska snart se på Hockey VM (!!). Det är tydligen semifinal ikväll och Sverige är tydligen med. Jag tror Sudden avgör på pass från Foppa.......

******

Millwall-Leeds imorgon. I Play-Off slutspelet räknas INGA bortamål. Jag har aldrig förstått poängen med bortamålsregeln? Jag antar att de gubbarna som beslutat om det hade förhoppningar om att främja en offensivare fotboll, men blir det verkligen så? Hur som helst, jag tror verkligen att vi får med oss ett oavgjort resultat från The Den men skulle det bli uddamålsförlust så är det ingen katastrof, vi är grymt starka på ER och med 35.000 vitklädda i ryggen blir det förhoppningsvis en enkel match i returen.

Förväntad startelva enligt Leeds SvenskaFans redaktion:

Ankergren
Douglas-Naylor-Sodje-Parker
Snodgrass-Kilkenny-Howson-Delph
Beckford-Becchio

******

M.O.T.

Kommentarer
Postat av: Räkan

Väl mött på Havsvallen senare då...kommer bli en riktig rysare. Vi kommer vara rejält taggade!



Idag vinner vi med 2-0...Beckford å Snodgrass :)

2009-05-09 @ 09:44:03
Postat av: Matai

Att du tog bort det där förra dravlet visar att

du återigen är seriös Adam, tack för det!



Punktmarkeringen är på igen!



Dunka lite lysekilare idag, är ni snälla.

2009-05-09 @ 11:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0