Säsongens första seger!

Smögens IF - Vallens IF 1-0
Fantastiskt skönt med en seger, det finns ingenting bättre än att vinna med 1-0 och avgöra sent. I går hade vi för första gången i år marginalerna på vår sida då Vallen sköt en straff i stolpen. Det var riktigt bra stämning på Havsvallen igår och när vi gjorde 1-0 så kändes det som att vi precis avgjort ett derby i Milano. Okej, kanske inte riktigt så men det jublades en hel del i alla fall! Kul! På lördag möter vi Hogstorp borta och då är tyvärr inte Felix med (som var innermitt och bra igår).

******

Paolo Maldini spelade i dag sin sista match någonsin på San Siro. Sjukt. Något som är ännu mer sjukt är att en liten del "fans" från curva sud höll upp en banderoll där det stod: "Det finns bara en kapten" samtidigt som de vrålade Franco Baresis (!!!) namn. Maldini hann med ett ärevarv men verkade märkbart irriterad efteråt och han gav bara en kommentar om det inträffade: "Jag är stolt att jag inte är en av dem."

Hyllningarna av Paolo Maldini har avlöst varandra överallt den senaste veckan och det med all rätt. Paolo är ett unikum och förmodligen kommer vi aldrig någonsin få uppleva en sådan spelare igen. Han har spelat på toppnivå i 24 år. 24 år!! Jag är snart 23 år gammal....

******

Alan Shearer som igår sa att han var helt säker på att Newcastle skulle hålla sig kvar i PL fick givetvis fel. Att Newcastle inte klarar av att hålla sig kvar i PL med det laget är även det sjukt.

******

Leeds verkar ha erbjudit Jermaine Beckford ett nytt kontrakt. Skulle han stanna så tror jag att det kan gå vägen. Men varför vill han stanna? Han hade erbjudande från flera PL-lag inför denna säsongen och det verkar väldigt märkligt om han väljer att stanna i Leeds. Kanske är det så enkelt att han vill hjälpa klubben upp och är stolt att representera klubben, jag hoppas det är så. Stort i så fall!

******

Matai, loser kan du kalla någon i KIF, vi har ju i alla fall vunnit en match nu....!

******

Till sist, hur fan sitter Henrik Rydströms tröja? Det är nog det tigthaste jag någonsin sett.

Kommentarer
Postat av: Matai

Avseende loosers så är det precis i sann SIF anda

att ropa loosers över bron efter 1 st vunnen match.

Jag är dock glad att ni vann och kan bara konstatera att mitt hot fick önskvärd effekt.

2009-05-25 @ 09:36:14
Postat av: Adam

Ha ha. Sann SIF anda? Jag har inte kallat någon för loser, det är du som verkar ivrig över att få göra det. Men att du skulle göra det åt ditt älskade KIF är ju otänkbart det förstår även jag! Good day!

2009-05-25 @ 11:48:18
Postat av: Matai

Fast nu valde du ju att misstolka hela inlägget.

Det blir ju liksom löjligt eller hur.



En spark i röven fungerar på bägge sidor bron vetu.

2009-05-25 @ 23:12:05
Postat av: Adam

Och du valde att misstolka mitt så ska vi säga even?

2009-05-26 @ 06:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0