Reflektioner

Champions League är tillsammans med VM det största du kan vara med om som fotbollsspelare, skillnaden är att CL kan alla världsspelare vinna. För att vinna VM måste du vara född i "rätt" land. En CL-semi är alltså något som jag kollar på, oavsett lag, oavsett övrig konkurrens på TVn.

Det finns några spelare jag verkligen ogillar i Chelsea:
* Drogba
* Ashley Cole
* Ballack
* Lampard (utav den enkla anledningen att han så ofta jämförs med Gerrard och jag stör mig lika mycket på det varje gång jag läser om det. De 2 spelar i olika divisioner.)

Att Chelsea sen är just Chelsea, ett lag som blev ett storlag efter att Roman lagt sig i, är enormt jobbigt. Det kunde lika gärna varit Leeds som lirade semi idag, allvarligt.

"I asked my mom, what should I be?
Should I be Chelsea? Should I be Leeds?
Waaatch your mouth my son!
And go get your fathers gun!
And shoot the Chelski scum, shoot the Chelski scum!"

******

Tyvärr tror jag inte längre att Barcelona vinner finalen. Det svider i fingrarna när jag skriver det, men ManU är enormt starka och jag kan faktiskt inte komma på något lag i världen som jag tror skulle slå ManU i en CL-final. Ett fruktansvärt äckligt grymt fantastiskt magiskt kollektiv kommer INTE att förlora i Rom. Aldrig.

******

Jag stör mig på Glenn Strömberg mer och mer efter varje match han kommenterar. Skicka tillbaks honom till SVT och låt honom kommentera landslaget, där är han kung. Claes Åkesson (Runheim) och Glenn Hysén borde få livstidskontrakt med Viasat, väck med Ola W & Glenn S.

******

Adriano är tillbaka i Brasilien och lirar nu med Flamengo, jag hoppas av hela mitt hjärta att han hittar glädjen igen.

******

Ribery är ryktenas man nu! ManU ska enligt rykten vara beredda att lägga 550 miljoner för fransosen. Det låter väldigt lite ManU över det. Köp Milito istället, så kan Inter ta Ribery.

******

Yoann Gourcoff verkar stanna i Bordeaux. Milan, ärligt talat? Samtidigt läser jag att man nu planerar att köpa loss Scheva. Herrejävlar.

******

Nu ska jag somna gott, härligt att Chelsea är borta, jävligt härligt!


Kommentarer
Postat av: Matai

Jag håller verkligen med dig denna gång Adam.

Speciellt ang Chelski.

Men det konstiga i hela storyn är när du förra veckan

gick i taket över Uniteds straff vilken då skulle

vara feldömd, fair enough(Tottenham)

.

Men idag nämner du inget om det facto att domarens

konsekvens med att inte tilldöma en enda straff till

Chelski av de ca 5 klara strafftillfällen går helt

i paritet med FIFAs ogillande av 2 engelska lag i

finalen. Jag anar komplott och om norrbaggen får döma

en enda match till i CL är det uppenbart!



Varför stör du dig på Glenn?



För ordninges skull vill jag bara påminna dig om

att det inte är Chelseafansens fel att Roman köpte

klubben, hence man behöver inte skjuta dem (kanske

Roman dock).

2009-05-07 @ 11:00:58
Postat av: Adam

Givetvis ska Chelsea ha minst en straff. Bl.a. Piques handboll känns ju rätt så solklar. Samtidigt så är ju utvisningen på Abidal väääldigt tveksam. Men hade Barcelona INTE fått honom utvisad hade matchen dödats av Chelsea. Den norske domaren hade garanterat blåst straff till Chelsea om han inte tidigare tagit fram det röda.... Glenn kommer det mer om.

2009-05-07 @ 12:45:55
Postat av: Rickard

Älskar sången om Chelski, men har hört även andra versioner..



Matai skall du med till Rom - Jag säljer huset

2009-05-07 @ 17:50:47
Postat av: Matai

Japp jag skall med ....om du säljer huset.

Får du nys om biljetter så hojta till!

2009-05-07 @ 18:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0