Mourinho till Real?

Mannen som vi antingen älskar eller är avundsjuk på ska enligt Florentino Perez ta över Real Madrid till hösten. Att ryktet ens kommer ut är sjukt. Säger Mou att han ska stanna i Inter, så gör han det. Han vill in i historieböckerna och skulle han lyckas att ta Inter hela vägen i CL så skulle han bli en legend i Inter. Inget snack om saken.

******

Milito & Motta verkar bli klara för Inter inom det närmaste. Jag har ingen direkt åsikt här, har sett Genoa alldeles för lite i år för att tycka något men att betala runt 200 miljoner för en 30-åring (Milito) känns ju inte direkt briljant.

******

Milan kan få legenden Marco Van Basten som ny tränare. I mina ögon kan Marco bara misslyckas, han har väl inte presterat ett skit som tränare? Och att då ta över ett Milan som skulle döda något för en scudetto är minst sagt riskfyllt. Skönt är dock att Milan ALDRIG sparkar sina tränare så det största hotet om scudetton nästa år för Inter lär bli Juve. Diego är en grym värvning.

******

Ingen glömmer väl Ambrosinis uttalande efter att Inter vunnit Scudetton samtidigt som Milan vunnit CL? "Ni kan stoppa upp scudetton i röven!" Våran underbara Marco Materazzi svarade i söndags, ett par år efter: "Jag har 17 scudettos i röven, och jag har plats för många fler!" Haha. Matrix-Ambro 1-0.

******

Enligt Ola Wiklander/Gazzettan så kan Inters startelva anno 2009/2010 se ut så här:
Julio Cesar
Maicon, Carvalho, Samuel, Chivu
Cambiasso, Deco, Thiago Motta
Balotelli, Milito, Ibrahimovic

Jag skulle inte klaga!

******

På lördag är det ny seriematch med Smögen. Vallens IF står för motståndet och efter 5 raka förluster är vi verkligen i behov av en seger. Christian Öster är tillbaka men 3 andra är i väg på bröllop. Tror dock att det vänder nu. Och om det inte gör det så ser det riktigt riktigt tungt ut. Det gör det ju nu med men en seger på lördag och vi är med i matchen igen.

******

Jag är ledig imorgon, vad gör man en ledig dag när man inte har match? Promenerar? Fikar? Vi får se..

******

Avslutningsvis ett citat signerat The Special One:

"It is much easier to win in England than in Italy. Manchester United, Liverpool and Chelsea are better than Inter, Milan and Juventus but below that there is much more strength in the Italian League.

Man Utd, Pool, Chelski är bättre NU, men det vänder. Förhoppningsvis redan i höst.


Kommentarer
Postat av: Matai

Har inget annat att invända förutom chin-ups senaste

dravel o italienska ligans "bättre" undre del.



Jag tror inte ens det är värt att kommentera, Shitty

går ju långt i kalle anka cupen tillochmed.



Vinner ni inte på Lördag skall jag börja kalla dig

looser tills ni vunnit en match ;)

2009-05-21 @ 22:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0