Dags för en seger?

Henåns IF borta idag, riktigt tuff match! Henån har 2 raka segrar och de har endast släppt in 1 mål. Som tur är har jag en riktigt bra känsla idag (vilket jag i och för sig hade innan Grebbestad också) men jag tror stenhårt på att vi får med oss poäng hem till Smögen.

******

Jeff Winter verkar vara en klassiker. GIVETVIS gör spelare misstag, fler än en domare gör per match i snitt! Men det snacket är gammalt. En domares grova misstag som begås i slutet av säsongen och som gynnar laget som leder blir mer upphausat än en missad straff av en spelare i november, that's it!

******

Javier Zanetti har nu förklarat att allt nu handlar om Inters prestationer och inte Milans. Han betonar dock Milans historia och han tycker att Milan gör helt rätt i att tro på Scudetton eftersom att Milan är Milan. Grande Zanetti, alltid så underbar och härligt diplomatisk. Il Capitano.

******

1 mål när Europas 4 bästa lag möts, fan vad kul! Almunia stoppade det mesta mot ManU men ändå. Den "engelska" totalfotbollen är inget jag imponeras av. Det svider att skriva det men nu hoppas jag på en final mellan ManU och Barcelona. Givetvis SKA då Barcelona stå som segrare, Messi ska avgöra och Victor Valdes ska få visa kritikerna att han minnsan är en bra målvakt. Vilket han inte är.

******

Lazio hemma på söndag, Davide Santon verkar enligt Gazzettan få en plats i startelvan igen och det är helt rätt. Muntari är tillbaka och för Zlatans skull är det bäst att han nu presterar annars kommer den fina delen av Milano att vara efter honom.

******

Uttalanden som gör gällande att Zlatan skulle vara en överskattad spelare får mig att må dåligt. Han är den största spelaren Sverige någonsin har sett (och nej, jag tycker inte att Nordahl, Liedholm och gubbarna är större), han är Serie As störst lysande stjärna, han BÄR Italiens bästa lag på sina axlar och han är på god väg att vinna skytteligan i Italien. Zlatan är ett unikum och det lär dröja många år innan Sverige får fram en sådan spelare igen.

******

ICA nu, fixa frukost, tagga till, dricka vatten, lyssna på rätt musik och ta en liten promenad. Kom igen nu Smögen!

Kommentarer
Postat av: Matai

Fast när du säger uppchaussat i samma andetag som

straff sent på säsongen så har du ju redan bekräftat

din egen syn på saken. Att sen tycka att en straff

förändrar en match med 5 mål yet again en hel säsong

skänker ju ett visst löjets skimmer över hela diskussionen.



Att Barcelona skulle ta sig förbi ett lag som spelar

i en liga där man faktiskt får tackla sina motståndare och även gör det internationellt är nog

att hoppas på förmycket.





Att du tycker Zlatan är Sveriges största fotbollspelare genom tiderna är en skymf mot bla de

du nämde men även en drös till.

Jag antar att du tycker att Brebatov är Uniteds bästa spelare, det passar liksom in i ditt resonemang. Inte för att han bär united på axlarna

vilket du verkar tro Zlatan gör i Inter utan att

de är lika slöa bägge två.

Zlatan blir då hyllad i Italien medans Breba får

frän kritik i England. Sådan är fotbollen och jag

vet var jag gillar bäst.



Till sist:

Lycka till i matchen.

2009-05-01 @ 13:01:14
Postat av: Erik

"Uttalanden som gör gällande att Zlatan skulle vara en överskattad spelare får mig att må dåligt. Han är den största spelaren Sverige någonsin har sett (och nej, jag tycker inte att Nordahl, Liedholm och gubbarna är större), han är Serie As störst lysande stjärna". Fan, är du hög?

2009-05-01 @ 13:10:12
Postat av: Anonym

vad är det för idioter som kommenterar bloggen egentligen?

2009-05-02 @ 03:03:01
Postat av: Matai

Första kriteriet på en idiot bör vara att han

inte kan sitt eget namn!

Andra bör vara saknaden av argument

Den tredje kanske att man är på nätet kl 3 på natten!

2009-05-02 @ 11:31:57
Postat av: CAMBIASSO!!!!!

SCUDETTON ÄR KLAR!!!! FORZA INTER!!!

2009-05-02 @ 23:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0