Barcelona är världens bästa lag

Ja, så är det! Och rättvis var segern. ManU såg ut som de brukar fram till att Barcelona gjorde 1-0, men efter det var det bara ett lag på planen. Man spelar ut ManU efter noter och det Pep precis lyckats med är ofantligt stort. En trippel sin FÖRSTA säsong som tränare, i klubben han älskat sedan den dagen hans navelsträng klipptes. Stort var ordet!

Matchens lirare var i mina ögon Xavi, vilken fantastisk blick för spelet och vilka fantastiska passningar. Enkelt, svårt, stenhårt, genialt. Xavi är magisk.

Det som förvånar mig mest är sättet som ManU faller ihop på efter Barcelonas ledningsmål. Barcelona dominerar resten av matchen men att ManU KUNDE tappa sitt spel på det sättet trodde jag inte var möjligt.

******

Matai, tråkigt att du inte förstod någonting av mitt inlägg angående PL vs Serie A, men du får läsa det en gång till så kanske det klarnar lite. Jag tycker jag höll en bra nivå och inte föll in i ett subjektivt skrivande.

******

Sträckte ljumsken igår, känns kasst idag men förhoppningsvis går det över fort. Match mot Hogstorp borta på fredag kväll och den vill jag inte missa. Vi får hoppas på det bästa.

Kommentarer
Postat av: Matai

Barca bäst i världen..OK då, i ett par dagar då!



Nåväl, det var ju inget snack om vem som skulle vinna den där matchen. United var inte ens på banan.Trodde att Chelsea hade visat hur man spelar mot Barca men det var inget killarna hade lagt märke till. Tacklar man spanjorer hårt så brukar det lösa sig men Scholes kom in för sent antar jag(i dubbel bemärkelse).



I övrigt kan jag bara stolt konstatera att Adam inte basunerade ut att PL dominans i europeisk fotboll är över, det var en hel del "experter" som skrev det ca 1 min efter matchen var slut.



Vad gäller din Serie A(llra långsammast) vs PL så vill jag helt enkelt veta vad du kom fram till?

2009-05-28 @ 21:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0