Zlatan tjänar en del!

France Football har publicerat lönetoppen bland världens fotbollsspelare och Zlatan tjänar en hel del...!

1. David Beckham, Milan, 363 miljoner kronor
2. Lionel Messi, Barcelona, 320
3. Ronaldinho, Milan, 220
4. Cristiano Ronaldo, Man United, 205
5. Thierry Henry, Barcelona, 190
6. Kaká, Milan, 170
7. Zlatan Ibrahimovic, Inter, 156
8. Wayne Rooney, Man United, 151
9. Frank Lampard, Chelsea, 145
10. John Terry, Chelsea, 131

Att Ronaldinho hade en sån fruktansvärt hög lön trodde jag inte, det är ju synd att påstå att han lever upp till den.

******

Milan vill ha Fabio Cannavaro. Ärligt talat? Det kan ju inte stämma. Hur gammal är han, 36?

******

Maicons skada verkar allvarlig och det senaste jag läste var att han skulle vara borta i en dryg månad. Riktigt tungt, jag hoppas att Santon är lika bra som högerback (vilket är hans riktiga position). Upp i allt detta sägs Real Madrid vilja värva vår superbrasse. Maicons kontrakt går ut i juni 2011 men jag hoppas han stannar längre än så. Maicon är, tillsammans med Cesár, Zlatan och Cambiasso, Inters viktigaste spelare.

******

Timesonline.co.uk har presenterat en lista på de 50 bästa Interspelarna genom tiderna, här följer några platser:

20. Ronaldo (1997-2002
19. Zlatan Ibrahimovic (2006-)
11. Lothar Matthäus (1988-1992)
9. Javier Zanetti (1995-)
8. Lennart "Nacka" Skoglund (1950-1959)
6. Giuseppe "Beppe" Bergomi (1980-1999)
2. Giacinto Facchetti (1960-1978)
1. Giuseppe Meazza (1927-1940)

Två svenskar bland de 20 bästa! Att Meazza kommer 1:a har jag ingen direkt åsitk om, har tyvärr aldrig sett grabben spela.... Om allt går som jag hoppas så har Zlatan klättat flera placeringar den dagen han lägger av.

******

Alan Smith tycker det är dags att Leeds har lite flyt i Play-Off finalerna. Han tror på finalvinst i år och vilket drömscenario det kan bli: Leeds går upp i The Championship och Smith bestämmer sig för att komma hem igen! Leeds senaste lån, Sam Sodje verkar vara en skön typ, till LeedsUnited.com sa han följande:

"Du har sett träningsanläggningen, Elland Road och fansen. Det finns inte en chans att detta är en League One-klubb, FA borde strunta i vad som händer på planen och skicka upp Leeds i Premier League!"

Magiskt citat! Jag tror vi vinner Play-Off finalen, Sodje avgör och blir legendförklarad!

Avslutningsvis, en sång av Amanda Palmer som heter Leeds United (!), rätt skön faktiskt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0