Vem håller jag på egentligen?

Det är det som är den stora frågan. Svaret är enkelt om man vill att det ska vara enkelt... Ska försöka göra det enkelt här:

Jag är Leedsare, har varit det så länge jag kan minnas, men alla som är lite smått intresserade av fotboll vet ju hur det har gått för Leeds. Från Champions League semifinal -01 till League One -09. Jag satt på Wembley för snart ett år sedan och såg Leeds förlora mot Doncaster med 1-0. Smärta. Sorg. Mitt livs dyraste resa då jag och Viktor (en fantastisk vän, han gjorde mig till Leedsfan) åkte över till London med en enkelbiljett. Bara en enkelbiljett. Matchbiljetten, hotellet och flygresan hem är en annan (?) historia.

Hur som helst, då Leeds fort och säkert ramlade igenom seriesystemet började mitt intresse för Premier League (som hittills varit det enda jag kollat på) att svalna (att byta lag hör hemma på någon annan planet). När det våren -06 börjar en ny kille (Erik, numer en fantastisk vän)  på jobbet som älskar Milan mer än NÅGOT annat så föll det sig rätt naturligt att jag började småtitta lite på Serie A på söndagarna. När Zlatan blev klar för Inter inför säsongen 06/07 började jag titta på Inter ännu mer. Sporadiskt till en början, men det tog mig inte lång tid att bli förälskad i Zanetti, Stankovic, Maicon, Cesar osv osv.

Att gå till jobbet på måndag morgon och diskutera söndagens resultat är fantastiskt. Åsikterna är ALLTID skilda och man är ALLTID partisk och enögd i sina bedömningar. Love it!

I mångas ögon är jag en så kallad "Zlatanist", jag börjar följa Inter för att Zlatan är där och när han sticker skiter jag i det.

I mångas ögon är jag en så kallad "medgångssupporter", jag börjar följa Inter när ligagulden börjar ramla in, men om några år när det går skit (dock ej troligt) så skiter jag i dem.

Får jag själv välja så passar jag inte in i något av ovanstående fack. Jag blev Interista för att Erik var Milanista. Det är alltså hans "fel". Hade däremot Leeds legat kvar i Premier League, så hade jag förmodligen aldrig brytt mig om Inter. Men det känns liksom OK att ha 2 lag när det ena spelar i en skitserie som ingen bryr sig om. Hos många är detta tabu, whatever. Man kan inte hjälpa vem man blir kär i..... SÅ ENKELT ÄR DET!

Hjärtat tillhör Leeds & Inter. SÅ ENKELT ÄR DET!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grande! Härlig blogg.



Ingen smärta utan hjärta. Forza Inter!

2009-03-12 @ 21:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0