Mourinho vill ha italienskt

Ja, nu vill Mourinho göra Inter mer italienskt. Den första tanken som slår mig är hur Zlatan ser på saken? Värvar man spelare som Giuseppe Rossi (Villareal), Robert Acquafresca (Återvänder efter lån), Andrea Poli (Sampdoria), Daniele Galloppa (Siena) och Matteo Rubin (Torino) så får Mourinho som han vill, men är verkligen de här spelarna rätt gubbar om man  vill vinna CL? Jag kanske har fått allt om bakfoten, men jag trodde att Mourinho plockades in som tränare för att lyckas med det Mancini inte gjorde: Att gå långt i CL. Och hur sugen är Zlatan på att stanna om det blir Andrea Poli istället för Sergio Agüero?

******

Quaresma berättar för engelsk media att han i Chelsea återfått sitt självförtroende, något han saknade i Inter. Nu tycker han alltså att det är kul med fotbollen igen, hoppas att han i höst spelar i Inter och tycker att fotboll är superkul....

******

Mourinho har i och för sig rätt: "Ingen spelare är större än laget."

******

£40 miljoner kommer Agüero kosta, enligt rätt lösa rykten så är Atletico Madrid intresserade av Suazo vilket i så fall förhoppningsvis skulle kunna leda till en bra deal. Varför snodde Inter Suazo från Milan?

******

OPTA är ju rätt intressant. Huruvida det avgör vem som är bäst eller sämst låter jag vara osagt, men om nu Man Utds fantastiska backar (John O'Shea, Jonny Evans, Rafael) har så fin statistik så är det så. Det finns en speciell sak som jag beundrar med Man Utd och det är också en sak jag inte förstår: Man låter spelare som Fletcher, O'Shea och Evans spela och dem gör inte bort sig. Det som är än mer fantastiskt är att ingen av dem bryr sig över att de bara är reserver. JS Park ska vi inte prata om, han får inte ens vara med på bänken i CL-finalen men inte gnäller han för det. Han bara kör på... Min teori är att respekten för Fergie är så stor att ingen vågar gnälla. Och det kan jag ju förstå. Det är väl bara att hoppas på att Fergie lägger av snart, då lär det säkert hända lite revolutionerande saker i laget. Hoppas, hoppas, hoppas.

******

På SvenskaFans läser jag nu att: "Inter lär ha en överenskommelse med Genoa om Milito där lön (3,5M€) och längd (3 år) på kontraktet redan är bestämt. Transfersumman kan dock ändras beroende på om Genoa fixar en CL plats eller inte. Cruz, Suazo eller Jimenez kan bli delbetalning." Var informationen kommer ifrån vet jag inte men det är inte en värvning jag är superglad över i så fall. Fortsättning lär följa.

******

Då jag var i Hemsedal i helgen missade jag vår träningsmatch mot Hamburgsunds IF. Vad jag nyss fått reda på är att någon från HIF filmat (!) och även kommenterat (!!) matchen. Sjukt.

Kommentarer
Postat av: DM

Kul att kunna se era mål, men kommentatorerna va ingen höjdare:)

2009-03-30 @ 22:19:11
Postat av: DM

Kul att se era mål. Men kommentatorerna va ingen höjdare..

2009-03-30 @ 22:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0