Mou! Vad hände?

Förklaringen till bloggens uppkomst och diverse andra saker som bör förklaras dyker upp inom kort, men nu behöver jag skriva av mig då tomheten och bitterheten är de dominerande känslorna i kroppen just nu.

Inter förlorade mot Man Utd med 2-0. 2-0. 2-0.

Är förälskad i Inter, och lika mycket som jag älskar Inter, lika mycket hatar (jag vet, det är ett starkt ord) jag Man Utd. Mer om detta inom kort. Inter har ribbskott, stolpskott men det räknas inte om man lyssnar på firma Strömberg/Wenström på Viasat Sport. Allt handlar om tur, jag har haft det på känn redan sedan första mötet på Meazza - att Inter INTE kommer gå vidare. Att Man Utd blir för starka och att dem har en sån där säsong då ALLT går deras väg. Och efter kvällens möte är det väl bekräftat. Vieira kan LIKA GÄRNA sköta sin markering då Vidic ohotat nickar in ettan. Zlatans nick kan LIKA GÄRNA gå in, men möter man Man Utd anno 2008/09 så krävs mer än bara tur. Tyvärr. Men det hade underlättat med lite av den varan...

Jag klarar inte av Ronaldo (kopian). Visst, han får mycket stryk, han åker på mycket tjuvnyp men allt som oftast så svandyker han så fort någon touchar honom. Han är en fantastisk spelare men.. Ja, jag klarar inte av honom.

Mourinho skulle ta oss vidare, han skulle göra Inter till GRANDE (på riktigt, grande) igen. Det var ju ett tag sen sist..... Men han har ju faktiskt inte lyckats med ett dugg mer än vad Mancini gjorde. Så vad krävs för att ta Inter långt i CL? Jag vet inte, en Messi? En Aguero? En Benzema? Borde det inte räcka med världens bästa Zlatan?

Jag tycker att Balotelli gör en bra match, jag tycker att Zlatan gör en okej match, jag älskar Samuel/Cordoba - de inger en enorm säkerhet. Jag vill se MER av Maicon, MER av Stankovic.

Man Utd är nog värda alla hyllningar, men i mina subjektiva, partiska, enögda ögon så känns det som att ett farligt Man Utd läge är livsfarligt, samtidigt som ett farligt Inter läge är halvfarligt. Jag syftar på våra kommentatorer Glenn och Ola. Jag saknar Glenn Hysén och Henrik Strömblad. Helt allvarligt! Hysén är långt ifrån världens bästa expert. Men han är synonymt med CL. Man Utd kommer inte vinna CL i år, det finns inte. Det hade knäckt mig totalt. Ska förklara varför inom kort (som sagt).

Nu följer jag sista kvarten på förlängningen av Roma - Arsenal. Kom igen nu Roma, för Serie A:s skull!

Avslutningsvis: En nästan Birroklassiker, jag kommer ALDRIG att skriva ETT ONT ORD om Javier Zanetti.

Kommentarer
Postat av: Drickard

Imponerande. Sedan att du dömmer ut Rooney´s löpning och "nästan" perfekta brytning. Han visar en vilja "som en hund som löper" och ger sitt allt för laget och på detta sätt visar resten av laget att detta skall vi inte tappa. Sir Alex´s sätt att få in vinnarskallarna i laget och få dom gamla(som ser ut som 29) Giggs och Scholes att vilja vinna och motivera dem till ett nytt FANTASTISKT år. Men det mest fantastiska e ju Kungen själv - hur får man spelar som O´Shea,Flecher,Evans,Tevez,Nani,Phil Neville, Nicky Butt, Soljsker, Sheringhamn att tolerera att sitta på bänken när dom skulle vart ordinarie i nästan alla andra lag i ligan..



STAND UO FOR THE CHAMPIONS

2009-03-12 @ 21:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0