Leeds United - Swindon Town

I dag är det dags för Leeds att ta ett steg till mot toppen av tabellen. Swindon gästar Elland Road och allt annat än 3 poäng för United ser jag som en katastrof. Vi har 6 raka segrar på ER samtidigt som Swindon är inne i en riktig formsvacka och man har inte vunnit på bortaplan sedan den 26:e december...

Här om dagen blev det klart att Leeds lånar in strikern Liam Dickinson från Derby. Jag läste någonstans (kommer ej ihåg var) att han tar med sig 1 matchs avstängning till Leeds vilket i så fall innebär att han missar matchen idag, och i så fall får vi förlita oss på Becchio/Beckford, vilket inte gör mig ett dugg!

Jag tror att vi tar en komfortabel seger och varför inte med 4-0 igen? Beckford LÄR göra mål! Han satte ju 3 mot Yeovil tidigare i veckan. Matchen börjar kl 16.00 och följs som vanlig enklast via LUTV (Radio).

******

Maradona vill att Crespo lämnar, det vill jag också. Denna nyheten kommer väl inte som någon chock direkt, jag har då inte räknat med Crespo i truppen nästa säsong. Men! Det som är intressant är att Maradona vill att han ska lämna Inter för att få spela regelbundet för att på så sätt göra sig redo för VM 2010! Crespo är 34 år gammal, men han känns betydligt äldre än så. Skulle i och för sig inte bli förvånad om Crespo är med 2010 och avgör VM-finalen. En gång var han ju en fantastisk spelare med ett fantastiskt målsinne, han borde ju fortfarande veta hur man står rätt....

******

Själv ska jag iväg och spela träningsmatch mot Stångenäs AIS. Vi mötte dem 2 gånger i förra årets serie (div 5 Bohuslän) och vann båda mötena med 4-0 respektive 4-1. Vi slutade 2:a och SAIS slutade 3:a så dagens möte är tyvärr årets enda oss imellan då vi spelar i Div 4 Bohuslän/Dal i år. Har ingen bra koll på vad vi har för lag, allt jag vet är att vår målkung Alex är i Norge, tungt avbräck!

Just det, laget jag spelar i är Smögens IF!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ärligt talat, vem bryr sig om Leeds?

2009-03-14 @ 09:40:49
Postat av: DM

Kolla in länken! Inte helt aktuell men ändå, lite kul;) Du kommer inte att älska den....



http://www.youtube.com/watch?v=a5dkuOU8a3E

2009-03-14 @ 13:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0