Leeds kan få pengar för Carlos Tevez!

Då den eminente skribenten Thom Matsson, som skriver för Leeds SvenskaFansredaktion, har förklarat detta på ett så bra sätt så citerar jag honom:

"Hur går detta nu ihop då?

Egentligen är det kanske inte så invecklat som man först trodde. Leeds sålde under Sheffield Uniteds nedflyttnings år Rob Hulse, Ian Bennett samt Matthew Kilgallon till klubben och samtliga övergångar hade en klausul i kontraktet som gav Leeds extra pengar vid en eventuell överlevnad i högsta divisionen.

Nu åkte The Blunts ur istället och Leeds förlorade pengar. West Ham och Sheffield Utd har nu kommit överrens om kompensation, och då ser Ken Bates inga hinder på varför inte Leeds ska få tillbaka de pengar man hade fått om klubben överlevt i Premier League.

Dessa pengar vill Leeds nu få, som man rättmätigt, enligt överrenskommelsen - ska ha.

Om Leeds har rätt till dessa pengar eller inte låter jag vara osagt, men visst luktar det lite kosing här? Jag kan se vart Bates vill komma."

Själv tycker jag det låter helt magiskt! Långsökt, men ändå inte! Pengar är hur som helst något som Leeds inte kan få för mycket av känns det som....

******

Nya turer kring Zlatan nu! Mino Raiola har pratat med radiokanalen- (programmet?) Radio Radio och Sky Sports har lyssnat noga på den intervjun. Enligt Sky har Raiola förklarat att Zlatan är väldigt professionell och och hängiven, samt att han aldrig, sen sin flytt till Italien, haft några problem med hans tränare. Raiola förklarar också att OM Zlatan skulle lämna Inter så skulle det vara för att Inter ville det. Och i så fall ska det kosta, närmare bestämt runt €100 miljoner. Som Raiola säger så är det marknaden som satt det priset och det finns bara 5-6 klubbar i världen som möjligtvis skulle ha råd med det.

Jag har inte hunnit tänka över detta tillräckligt, Zlatan är Zlatan och jag skulle inte kunna tänka mig ett Inter utan Zlatan. Men EttHundraMiljoner Euro. Det är enorma pengar. Får sova på saken några nätter....

******

För mig och mitt lag, Smögens IF, är det imorgon dags för årets första tävlingsmatch. DM är tävlingen och IFK Lane står på andra planhalvan. Just denna matchen har blivit inställd/flyttad 3 gånger de senaste veckorna så jag hoppas verkligen att det inte kommer ett snöfall imorgon, men enligt SMHI ser västkusten ut att få hyfsat väder - skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0