Serie A is going down.... Eller?

Titta på Kaká, så glad han ser ut. Nu vill han skriva historia och bli en legend i Real. Pajas. Silvio Berlusconi och Adriano Galliano är ännu större pajasar om de inte använder dessa 700 miljoner till spelarköp. Milan är en av världens största klubbar (om inte den största) genom tiderna men nu beter man sig som Genoa. Eller något annat lag som inte har råd att behålla sina stjärnor. För 1 vecka sedan fick jag ett stort leende på läpparna när jag tänkte på hösten och Serie As kommande återuppståndelse. Men efter det här känns det verkligen inte så. Inter och Moratti har råd att fortfarande vara en "storklubb", men om inte Milan har det vem ska då utmana Inter om Scudetton?
Juve? Ha Ha.
Roma? Ööhh.
Fiorentina? Men tjeena.
Genoa? Utan Milito & Motta, aaaa visst.

Med andra ord: Inter kommer nästa säsong att ta sin 18:e scudetto, och sen försvinner man väl som vanligt i åttondelen eller i bästa fall kvarten i CL.



Balotelli satte 1-0 målet när Italiens U-21 krossade Danmarks dito med 4-0. Han fortsätter att leverera och jag tror verkligen att han kan ta en plats i Italiens VM-trupp nästa år. Forza Mario.

******

Pato är osäker på om han verkligen vill vara kvar i Milan nu när Kaká lämnat. Gallianis svar kom snabbt: "Det är inte omöjligt utan det är HELT omöjligt. Pato stannar."

******

Maicons agent verkar vara en riktigt idiot. Han anser att Maicon förtjänar mer uppmärksamhet och säger att Maicon har flera intressenter, däribland Chelsea och Real. Förvånad? Förmodligen handlar det om att agenten vill få upp sin klients lön vilket i och för sig inte vore mer än rätt då Maicon är världens bästa ytterback.

******

Ricardo Quaresma skriver INTE på för Genoa! Nu hoppas jag verkligen att han får chansen i Inter igen. Att han får vara med på en hel försäsong och sen blomma ut till den spelare Mourinho trodde att han köpte.

******

Italienska supercupfinalen mellan ligamästaren Inter och cupmästaren Lazio kommer att spelas i "Fågelboet" i Peking den 8 augusti. Någon som vill åka med mig dit? Nej, tänkte det.

******

Träningen idag var bra, 16 pers och mycket jobbiga övningar. Viktigt att vinna spelet, 6-2 tror jag att det blev till oss. Alex trodde att det stod 4-3 till hans lag när vi ledde med 5-2. Fantastiskt.


Kommentarer
Postat av: Matai

Maicon, världens bästa ytterback?

Japp, björnarna slutade skita i skogen oxå va?



Ronnie till Real, jag väntar spänt på domedagsprofecciorna, kom igen nu!!

2009-06-12 @ 12:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0