Träning & Löjlig diskussion

Det spelas cup i vår vacka kommun denna veckan vilket innebär att ALLA fotbollsplaner är upptagna varje ljus timme på dygnet. Träna måste man dock och därför hade vi löpträning i Kungshamn. Vi började med att springa 3 * 1km, snabbt. Min första kilometer sprangs på 3.53 och det kändes inte alls bra just då, då Fimpen 4 minuter tidigare berättat att 3 minuter är jäkligt bra. Efter lite vila och inget vatten (orutin) var det nu dags för runda 2. Kände mig spyfärdig och långsam hela kilometern men klockan stannade på 3.53 - igen! 1 runda kvar nu och en kropp, som efter 2 (!!!) kilometer är ras. Jag la mig långt ner i fältet (vi var 7 deltagande) och joggade runt, trodde jag! Men när jag kommer fram har jag sprungit på 4.00. Sjukt.

Det jag vill komma fram till är att kondition är 20% egentlig fysik och 80% ren jävla inställning, det sitter i huvudet allting. Nu tänker jag främst på fotbollsspelare på våran nivå som i allmänhet är rätt så vältränade. För om du är fet och sitter framför TVn med den ena handen i ett stenhårt grepp om TV-kontrollen och den andra nergrävd i en ostbågepåse, så spelar det ju givetvis ingen roll om du så har världens bästa psyke/inställning. Hade du varit fet och haft världens bästa psyke/inställning, så hade du förmodligen inte heller varit fet. Hur som helst, fotbollskondition sitter i huvudet, man orkar om man bara ger sig fan på att orka!

******

Jag tror inte att Fimpen längtade tillbaka till tiden som spelare när han stod i solen och klockade oss....

******

U-21 EM lider mot sitt slut, imorgon ska Sverige köra över England då man enligt sig själva har bättre fysik. Ööh?
Jag hoppas i alla fall på drömfinalen: Sverige vs Italien, Balotelli vs Berg, Giovinco vs Toivonen. Kan bli en riktig klassiker! Om så blir fallet så hoppas jag givetvis att Sverige vinner. Med typ 4-3, så länge Super-Mario gör hattrick. I gruppen höll jag ju som bekant på Italien när de båda lagen möttes men då var det helt andra förutsättningar. Italien var i behov av en vinst, Sverige hade råd att förlora.

******

Silly Season orkar jag inte ens tänka på. Det enda jag egentligen bryr mig om är att Maicon stannar. Han måste stanna. Zlatan kan gå, då rullar det in 700 miljoner. Men Maicon är världens bästa ytterback (diskussionen har upphört då han petat Dani Alves längst ut på bänken) och han är så otroligt viktig i ett Inter som, tyvärr, mestadels består av fysiskt starka spelare. Maicon är lirare.

******

Min före detta favoritbesökare Matai har nu lämnat oss för gott, tyvärr måste jag säga! Anledningarna är följande:

1.Bloggen har sjunkt i underhållningsvärde markant.
Kommentar: Han kunde väl åtminstone ha börjat meningen med JAG TYCKER ATT... Ödmjukhet sökes.

2.En önskan att Sverige skall förlora mot Italien trots att man e svenskare än bonne-Larsa från skaraslätten.
Kommentar: Se ovan. Sen måste jag nämna att jag inte gillar attityden hos flera U-21 svenskar. Det är dessutom ett låtsaslandslag som ingen NÅGONSIN brytt sig om tidigare. Men Sverige är ju alltid Sverige...

3.All hyllning av M Birro bojkottas per def av Matai. Större idiot är antagligen omöjligt att uppbringa.
Kommentar: Behövs egentligen ingen, bloggen har fokus på Inter, Italien, Smögen och Leeds. Birro står upp för alla oss som älskar Serie A, tack!

******

Det skrivs för lite om Leeds, men jag ska ärligt säga att jag inte lusläser Yorkshire News varje dag...... Jag väntar på försäsongen, så får vi se vilken trupp vi står med då.

******

Diskussionen som blossat upp gällande Sveriges A-lag vs U-21 är patetisk. Jag blir irriterad bara jag tänker på det. Givetvis hade A-laget kört över ungdomarna, ALLA dagar i veckan. Jag hade velat se Zlatan & Henke mot Bjärsmyr & Bengtsson i 90 minuter. Herregud.

******

Inväntar nu förlängningen mellan Brasilien och Sydafrika. SA är förvånansvärt bra men hemmaplan väger nog riktigt tungt här, precis som det gör för Sveriges U-21. Det ska bli intressant att se hur många i Sveriges U-21 trupp som kommer att göra mer än 20 riktiga A-landskamper i sin karriär.....

Kommentarer
Postat av: !!!!

varför bloggar du inte längre?!?!?!????

2009-07-10 @ 08:44:07
Postat av: Daniel M

Dags att skriva lite nu Adam;)

2009-07-17 @ 04:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0