Rykten, rykten, rykten

Goal.com är en klassisk sida när det gäller de ICKE TROVÄRDIGA. Är sällan inne där men idag surfade jag dit och fick se en hel del intressant. Exempel från idag nedan:

Milan och Real Madrid har kommit överens när det gäller Kaká. €65m kommer affären att kosta och det enda som inte är klart är Kakás lön. Trovärdighet: 1/10 - Kaká sa tidigare idag att han vill stanna i Milan och att det nu är slutdiskuterat om detta. Goal.com kläckte nyheten om transfern vid 20 snåret ikväll.

Adriano dök inte upp på dagens träning med Flamengo, klubben förstår ingenting. Trovärdighet: 9/10 - Kommentarer överflödiga. I och för sig skulle Goal lätt kunna hitta på en sån här sak och skriva om det. Men här är dem nog rätt ute.

Visst är Silly Season en fantastisk tid på året, alla spelare är i princip på väg från sina klubbar, men i slutändan sker det inte så mycket stora värvningar. I år tror jag inte på någon större värvning. Eller jo, Ribery hamnar nog i Chelsea.

******

Smögens IF omnämndes idag på en av fotbollsgöteborgs största bloggar. Jag var på bild och det beror endast på att jag är god vän med författaren. SIF nämns hur som helst lite då och då då vi är ett så kallat "bloggenlag", alltså ett lag som bloggen har lagt fokus på. I övrigt handlar det mesta om Göteborgs lägre divisioner. LÄS HÄR!

******

De svenska landslagsspelarna är ense om att Zlatan är den som kommer att spela hjälterollen på lördag mot Danmark och det hade ju suttit riktigt fint. På tal om vår käre Zlatan, han visade ju upp enorma glädjescener efter sitt klackmål mot Atalanta i söndags och detta berodde tydligen på att han fått höra från bänken att Di Vaio och Milito också var uppe på 24 mål, därav glädjen då han nu satte sitt 25:e! Jag som trodde det var för målbonusen på 5.5 miljoner kr han fick för just det målet.......

******

Gerrard är rädd för Ancelotti! "Det är bra för Chelsea, men jag är inte så säker på att det är bra för Liverpool." säger han om tränarrekryteringen. Vidare hyllar han Ancelotti och berättar att han tycker att Carlo är en av världens bästa tränare.

******

Läser nu på den vanligtvis trovärdiga sajten Channel4.com att Maldini inte är säker på att Kaká stannar i Milan till hösten då han anser att Kaká varit väldigt kryptisk när det gäller övergången. Skumt uttalande...

******

Vi hade träning tidigare ikväll, 15 pers och bra fart. Jag joggade lätt vid sidan av då ljumsken inte är 100. Hoppas verkligen det funkar på torsdag för matchen mot Ed hemma på lördag vill jag inte missa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0