Det är mycket som händer nu!

I korthet:

* Zlatan vinner skytteligan, sjukt stort! Glädjen efter klacken är fantastiskt. Stanna Zlatan, va ska du göra i Spanien?
* Leonardo tar över som tränare i Milan. Ett oprövat kort, kanske han gör en Pep?
* Carlo Ancelotti blev idag klar som ny tränare i Chelsea! Coolt, en Italienare som landslagstränare och nu även för en av de största klubbarna. Go Carlo.
* Kaka verkar vara nära en flytt från Milan. Till Real?
* Adriano gjorde mål i debuten för Flamengo, härligt.
* Florention Perez är nu ny president i Real Madrid. Enligt färska rapporter är det dock inte Zlatan som är target #1 utan ovan nämnda Kaka.
* Den gamle Leedsaren James Milner är uttagen i landslaget. Kul för honom.
* Smögens IF vann IGEN! 3-1 borta mot Hogstorp och nu har vi helt plötsligt 6 poäng. Till helgen möter vi Eds FF och där är ingenting omöjligt.
* Fredrik Söderberg verkar ha hamnat i en liten formsvacka då han inte målat i B-laget på ett tag. Chansen till att få spela i A-laget glider nu längre i från honom. Vi får hoppas på en uppryckning!
* Zlatan sa följande till Aftonbladet när Gre-No-Lis storhet kom på tal: "-Jag trodde redan jag var större än dem. Ha Ha."
* Figo lägger av, Figo var en gång i tiden världens bäste fotbollsspelare och de gamla stjärnorna lämnar nu fotbollen på löpande band. Figo, Nedved och så Maldini. Det var rätt så härligt att se Maldini bli utbytt i slutet mot Fiorentina. Alla kramar om honom, alla applåderar. Domaren applåderar! Sen blåser domaren av matchen mitt i hyllningen och skiter i stopptiden. Någon som bryr sig?
* Fabian Delph kan gå till Everton för 6 miljoner pund. Fan. Men hellre det än att han går till ManU för 10.

******

Matai, vad vill du ha reda på? Vilken liga jag tycker är bäst? PL är bäst, för att PLs 4 stora lag för tillfället är bättre än Serie As dito. De 16 övriga håller enligt mig likvärdig klass. Säg vad du vill ha reda på exakt så ska jag svara.

Kommentarer
Postat av: Matai

Ja, när det gäller min fråga där så undrar jag bara hur man bedömmer att en liga är världens bästa!?



Är det den jämnaste ligan där alla slår alla som tex i Spanien eller är det ligan där ligans mittenlag når långt i UEFA cupen typ Italien eller

är det rent av ligan som är mest frekvent representerad i CL semifinaler.

Eller som jag förstod det hela på dig, den liga som har mest pengar.?



Jag förstår ju hela problematiken med att föredra en sorts fotboll framför den andra som du och italiensk sådan och att vilja ha framgång på den internationella klubblagsfronten.

Man letar orsaker till varför och framför allt har

lösningar på problemet att ens eget lag inte är europatopp längre.



I Italiens fall är jag rädd att tempot i italien sätter stop för europa framgångar, Spanjorerna spelar lika tekniskt men 10 ggr snabbare.



Vad gäller den enl dig svagare delen av PL lagen

kan jag bara be dig se orsaken till varför världens bästa Liverpool inte vinner ligan i år! Jo de kan inte besegra de lagen du redan dömt ut.

Så jag undrar egentligen om en diskution om vilken

liga som är bäst är ens mätbar, en sak är dock klar.

Barcelona är bäst för tillfället och istället för att leta orsaker till det bör man göra det som mitt lag gjort det senaste 20 åren. fundera på hur slår vi Barca nästa år, och bygga från det.

2009-06-01 @ 21:07:41
Postat av: Matai

Ps. glömde att säga att orsaken till att oduglige Milner kom med i Landslaget berodde på att Carrik fick en fotskada i förrgår.

2009-06-01 @ 21:09:02
Postat av: Adam

När det gäller Liverpool så är det ju samma sak med Milan: Man slår tappar för mycket poäng mot de sämre lagen. Milan har inte vunnit ligan sen 03/04.



När Milan slog ut ManU i CL 06/07 så var det ju taktisk och Italienskt men med spelare som Kaka i toppform.



Jag förstår inte riktigt vad vi ska komma fram till? PL är bäst och har så varit sedan Calciopoliskandalen. Men nu har Juve och Milan repat sig och nästa säsong kommer det inte bli 3 PL-lag i semin. De senaste åren har PL dominerat men sånt kommer och går.



Att FÖRSTERESERVEN i det engelska landslaget är oduglig säger ju en hel del om engelska fotbollsspelare.

2009-06-01 @ 21:28:16
Postat av: Matai

Det roliga med den där semin mot Milan var ju att

Milan spelade mer engelskt än Man U, speciellt Gattuso som helt enkelt kötta sönder vårt mittfält.

Likadant detta året, united spelar inte som brittiska lag bör mot tekniskt motstånd, Chelsea

hade liksom visat väggen.



Vad gäller engelska landslaget så är det en gåta, Gerrard passar fransmän och Lampard bryter ihop.

Carrick borde givetvis spela på mitten i det laget

nu när Scholes inte vill va me längre.

2009-06-02 @ 12:26:50
Postat av: Adam

Köttade Gattuso sönder ett mittfält? Åh fan!

Skulle det vara en egenskap han har och som han plockar fram bara mot engelskt motstånd? Hmpf.



På tal om Chelsea, dem lär bli rätt så vassa nästa år då Roman tydligen lovat Carlo att öppna plånboken rejält igen.

2009-06-02 @ 12:36:51
Postat av: Hartvig

riktigt roligt att följa era disskusioner. två killar som kan oerhört mycket fotboll men kommer aldrig fram till något!! det är ett konststycke i sig. det finns inget svar på vilken liga som är bäst i världen. alla svarar att den ligan man håller på ett lag är den bästa ligan, det beror ju på att man följer den ligan MYCKET mer än de andra stora ligorna. roligast och mest underhållande fotbollen tycker jag är spanien och där är jag helt neutral, men spanien har ju inte lärt sig hur försvarsspel går till som i england och italien. håller med matai att lampard m.m inte presterar i landslaget (ser inte mycket englandsmatcher) men att lösningen ska vara carrick är för mig ett skämt, han är enligt mig den mest överskattade spelaren i hela fotbollsvärden (i konkurrens med anderson)

2009-06-07 @ 10:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0