Blogguppehåll...

...Har det varit i några dagar nu. En hel del har hänt i vår underbara fotbollsvärld men sett med mina ögon är det inte mycket som är positivt. Barcelona kom med ett skambud på Zlatan, varför frågar jag mig direkt? Zlatan, som helt rätt utsetts till Serie As bästa spelare, säljs inte för 250SMKR + att Inter får Eto'o och Barca Maxwell (!!). Kaká lär inom en snar framtid bli klar för Real (tyvärr), och då blir förmodligen prislappen ca 700SMKR. Det logiska i kråksången när det gäller Zlatans övergång är ju en prislapp på 700-750. Det är också detta som talar för att Zlatan stannar i Inter då Moratti inte lär vika sig i förhandlingarna. Zlatan har ju själv sagt att han trivs i Inter och att om han blir kvar så är han lycklig, dock vet vi nog alla att Zlatan helst vill till Spanien men Zlatan har mognat, helt klart.

******

Tung förlust mot Ed för oss i Smögen i lördags. Vi spelade stundtals fantastisk fotboll med våra mått mätta och skulle absolut vunnit matchen. Men icke. Eds målvakt stod för en grym insats och vi hade ingen skärpa i avsluten. Ed skapade visserligen chanser de också men den här matchen skulle vi ha vunnit. Flyt kommer och flyt går, så förhoppningsvis vänder det till helgen hemma mot Stenungsund. Då är jag tyvärr avstängd efter att jag fått mitt tredje gula för säsongen men vad gör det så länge Felix Hansson är med? Han var magisk på innermitten i lördags. Förmodligen den bästa insatsen av en innermitt jag någonsin sett (då jag själv spelat matchen). Hoppas det håller i sig.

******

Romafansen kastar bananer på Balotelli och Balotelli svarar: "Det var inget speciellt" Nej, kanske inte i dina ögon Mario då du blir utsatt för detta vecka ut och vecka in. Men ärligt talat? Mår illa när jag hör det. Usch.

******

Ska sova nu, träning imorgon kl 18.30. Hoppas som vanligt på mycket folk. Det har sett bra ut de senaste veckorna och jag hoppas att det håller i sig trots förlusten i lördags.

Kommentarer
Postat av: V.O

All cred till fellan! Men jag va en gång med i Dana Cup då en Baresi (läs crouch istället) liknande figur fick gå upp på mitten! DE! va det bästa jag sett! P.s Baresi kopian missade även en straff i denna omtalade semifinal!! d.s

2009-06-09 @ 15:10:49
Postat av: Adam

Haha, det har du i och för sig rätt i! Men du, det var i kvartsfinalen.... :)

2009-06-09 @ 17:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0