Premiär, oh ljuva premiär

Det börjar närma sig, på lördag drar Serie A i gång med matcherna Siena - Milan (2:a) och Bologna - Fiorentina (2:a) och på söndag kväll är omgång ett färdigspelad. Inter tar emot Bari hemma på Meazzan och allt annat än seger är en jätteskräll. Bari har ett mål i år och det är att undvika nedflyttning, jag tror inte att Inter hjälper dem att nå det målet.

Det känns som att jag lever i en egen liten värld (tillsammans med Erik), men jag är fantastiskt lycklig över att Serie A drar igång nu, som jag har väntat. Kanal 9 räddar säsongen - tack! Det lär bli en hel del stream men man får inte vara för kräsen....

******

Sneijder verkar vara klar vilket är kanon. Då får vi det vi saknar, en trequartista. Dessutom har vi då helt plötsligt 2 riktigt bra frisparksskyttar (Balotelli). Förra året hade vi ingen då Zlatan sköt sönder varenda läktarstol på arenornas kortsidor runt om i Italien.

******

Vi hade träning idag, det var riktigt bra med folk och bra fart vilket bådar gott inför matchen mot Åmål på lördag. 3 poäng där är nästan ett måste. För egen del har det varit en katastrofvecka, nya skor idag och det resulterade i skoskav på bägge fötterna - AJ. I tisdags gick allt och lite till åt h-ete. Men det kan bara bli bättre...

******

Leeds har 3 raka segrar i League One, YES! Titta på den kvinnliga Leedssupportern som ramlar ner på planen. Haha.





Serie A är snart här, lovely.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0