Det börjar närma sig...

Det har hänt en hel del i Interlägret under sommaren. Zlatan har ju som bekant lämnat Milano för Barcelona och han visade upp sig från sin sämsta sida direkt då han kysste sin nya klubbs klubbmärke gång på gång inne på Camp Nou. Zlatan är Zlatan men han var nog den siste jag trodde skulle göra en sån sak. I mina ögon är han ett fullblodsproffs ända ut i fingerspetsarna så för mig var det väldigt oväntat.

Nyförvärv:
Den brasilianske mittbacken LUCIÓ. En riktigt bra back, ska man anmärka på något så är han nästan FÖR kall ibland. Mou ville ha en spelande mittback och han fick en, bra! Betyg: 7,5/10

SAMUEL ETO'O
 kom när Zlatan gick. En fantastisk värvning då vi samtidigt fick en halv miljard svenska kronor. Eto'o lär göra 20 mål i ligan och förhoppningsvis har vi nu även en anfallare som klarar av att göra mål i CL. Betyg: 8,5/10

Eto'o lär flankeras av DIEGO MILITO på topp och förhoppningsvis lär dem känna varandra snabbt. Frågan är om Milito klarar av att producera även i ett storlag, hoppas hoppas. Betyg: 7/10

THIAGO MOTTA 
ska försöka ta en plats på Inters "köttarmittfält" och det tror jag han gör. Gärna på bekostnad av Muntari.. Motta vet även hur man vinner CL, hoppas han tog med sig vinnarmentaliteten till Italien. Betyg: 6,5/10

Utöver dessa spelare är även den brasilanske trollgubben KERLON nu i Inter och även den "nye Zlatan" ARNAUTOVIC. Vad dessa herrar kan har jag ingen aning om, men för framtiden är det helt klart intressant!

Om jag, så som truppen ser ut idag, hade fått formera truppen mot Bari nästa helg hade jag ställt upp laget på följande sätt:

Cesar
Maicon - Lucio - Cordoba - Santon
Cambiasso - Motta - Zanetti
Balotelli
Milito - Eto'o

Förhoppningsvis ansluter en trequartista innan augusti är över och då tror jag verkligen att en CL-final är ett realistiskt mål, men utan en sådan: Njae. Gourcuff ryktas det flitigt om, vilken värvning det hade varit! Deco klarar jag mig utan, han har passerat bästföre-datumet och behöver inte lämna London. Det troliga är nog ändå att Gourcuff stannar i Bordeaux, att Deco stannar i Chelsea och att Rafael Van der Vaart ansluter i stället... Snälla Mourinho, lova Gourcuff speltid och köp loss grabben, snälla.

******

I övrigt kan noteras att lillebror Milan ser overkligt svaga ut. Mycket hänger på Nesta och Ronaldinho. Gör dem en bra säsong kan det gå hela vägen, men går Nesta sönder och/eller Ronaldinho fuskar med träningen så lär man inte förbättra resultaten jämfört med förra säsongen.

Juventus däremot! Ajaj, Diego är rikigt vass. Han hade varit perfekt för oss men nu är han i stället i Juve. Juventus lär garanterat bli det största hotet i ligan och jag tror dessutom att dem blir livsfarliga i CL.

******

Leeds vann till slut premiären i League One efter 2 mål av Beckford, grymt skönt med seger direkt. Beckford gör väl en 25-30 mål i år med och då är vi i Championship snart.

******

Jag kan redan nu avslöja hur säsongen kommer att sluta:

1. Inter
2. Juve
3. Fiorentina
4. Milan
5. Napoli
6. Roma

I Champions League:
Inter - Semifinal
Juve - Final
Milan - Åttondelsfinal
Fiorentina - Ut i gruppen

******

Nu börjar jag ladda inför derbyt på lördag: Lysekils FF - Smögens IF. Vi behöver verkligen en seger men LFF lär komma taggat då dem vid en vinst kan skaka av sig oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0