UIS - Smögen 6-1

Den här försäsongen är utan tvekan den sämsta jag någonsin varit med om. Förlusterna har radat upp sig och vi har haft olika startelvor i alla matcher. I dag blev det ny förlust och på söndag börjar serien, Strömstad borta. Förhoppningsvis är det nya takter då men inställningen måste förbättras. Kanske har en viss mättnadskänsla infunnit sig efter förra årets fantastiska säsong, inte vet jag. Allt jag vet är att vi måste höja oss rejält om vi inte ska bli årets stryklag i Div 4.

******

Mou får gärna ta över ManU, men inte än på ett par år. Jag tror fortfarande att han kan få Inter att gå långt i CL och han har 2 år kvar på sitt kontrakt. Men vem vill egentligen ta över efter Fergie? Min första spontana tanke är att det är ett jobb som man bara kan misslyckas med. ManU anhängarna har ju blivit enormt bortskämda med titlar de senaste 20 åren och när Fergie väl väljer att sluta så lär det ju ske en del förändringar i klubben. Tyvärr finns det ju en enorm vinnarmentalitet hos de röda och det lär inte försvinna bara för att Fergie gör det.

******

Balotelli medger nu att allt Mourinho gjort för honom har gjort honom gott och att hans relation till Mou är fantastisk. Det sägs även vara klart att Figo från och med nästa säsong ingår i tränarteamet där han kommer att jobba jämsides med Branca. Fantastiskt tycker jag! Figo är en stor fotbollsspelare och kan nog på sikt bidra med en hel del.

******

Leeds förlorade mot Leicester med 1-0 idag, en hörna i 91:a minuten förstörde dagen och nu får vi ställa in siktet på Wembley. 3 matcher kvar i ligan, sen Play-Off. Semifinalen SKA vi bara vinna, oavsett motstånd. När det väl blir Wembley så ber jag till gud att uttrycket "Tredje gången gillt" verkligen stämmer. Jag ser redan nu fram emot Leeds-Newcastle på Elland Road nästa år!

Kommentarer
Postat av: Matai

Bevisa nu för de skeptiska gravarna att ni kan hantera Div 4 spel Adam.

Det är ett helt annat ballgame än 5.an och borde

ha inpräntats av Maisa och Fimpen.

Å andra sidan är KIF´s odds inte mycket bättre i 3an.



Att du till sist nämner Ballotelli är skitkul,

Uniteds italienare Mascheda och Petrucci är redan

så mycket mer lovande, utöver det faktum att Bröderna Silva har en aning mer stigande kurva

än eran super Santon(rätt stavat?).



Ni lär få dras med United länge till, kanske så

länge att du får byta lag igen Adam.

2009-04-15 @ 09:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0