Seriepremiären närmar sig

Har precis avslutat sista träningen innan seriepremiären på söndag. Tyvärr var det grus men det var bra med folk (17st inklusive Martin Larsson), vi hade 2 målvakter och bra fart. Det bådar gott! Tyvärr var jag i det förlorande laget så jag fick ingen pinne, men man kan ju inte få pinne VARJE gång.

Det är som sagt seriepremiär i Div 4 Bohuslän/Dal på söndag och jag tror att jag vågar mig på ett tips:

IFK Åmål - Stenungsunds IF   2
Två väntade topplag som möts direkt, SIF kommer från 3:an och blir nummret för stort trots att det är seriens tuffaste bortamatch.

Lysekils FF - Vallens IF   2
Lysekil har gått så där på försäsongen medan Vallen sett riktigt starka ut, bl.a. mot oss. Säker bortaseger.

Henåns IF - Hogstorps IF   1
Henån är alltid luriga men det är Hogstorp också. Henån vinner med uddamålet!

Grebbestads IF - Eds FF   X
Ed hade en riktigt duktig mittmitt förra året, då slog vi dem med 3-1 på försäsongen. Nu tror jag att Grebbestad kommer taggat anförda av nyförvärvet Fredrik Helgesson men Ed krigar till sig en pinne.

IFK Uddevalla - Håfreströms IF   1
Veckans spik. IFK vinner med 5, kanske 6 mål.

IFK Strömstad - Smögens IF   1 X 2
Det här är tufft. Strömstad borta i premiären är tuffare än tuffast. Vi har inte gjort någon bra försäsong, IFK är klara favoriter här. Därmed inte sagt att jag inte kommer att tro stenhårt på seger för oss när det närmar sig match, men nu försöker jag vara objektiv. Men jag kör en helgardering.

******

Zappade in Udinese - Werder Bremen på Viasat Sport när jag kom hem förut, jag såg då Inler göra 1-0 på ett mycket vackert sätt. När Diego kvitterade i den 28:e minuten bytade jag kanal pga ilska men nu när jag zappar tillbaka så står det 3-1 till Udinese efter att Quagliarella stänkt två mål! VACKERT! Hoppas hoppas nu att Udinese ror iland detta så att Italien håller Tyskarna på behagligt avstånd i kampen om CL-platserna.

******

Adriano till Milan? Det är ett obehagligt rykte, jag vill så gärna att Adriano hittar rätt i livet igen. Jag trodde verkligen att han var på rätt väg och att han trivdes utmärkt med situationen i Inter men så var det ju verkligen inte. Enligt SkySports har nu Galliani gått ut och bestämt förnekat att Milan har något intresse för Adri. Skönt. Han kommer säkert att lämna Inter, men han får inte lämna för Milan, aldrig.

******

Matai skrev i en kommentar att han betecknar Petrucci, Rafael och Fabio (ManU spelare) som extrema talanger.
Petrucci har jag aldrig sett eller hört talas om så supertalang? Nej.
Rafael är i mina ögon en lika stor talang som Santon, men Santon är ett år yngre.
Fabio? Får gå in på wikipedia för att få reda vem det är och han är tydligen tvillingbrorsa med Rafael. Om han är bra? Ingen aning...

Kul att ManU satsar på de inhemska spelarna, not. Balotelli och Santon är ju Italienare, grande!

******

Härligt att se Ragge tillbaks i träning idag! Jag tror han hade förväntat sig gräs men han såg ut att trivas på gruset och jag hoppas verkligen han fortsätter träna. Han är en legend och en fantastiskt go gubbe!


******


Jag kände mig tvungen att leta fram lite mål av Balotelli och det var inte så svårt! Spana in 1.02 in i klippet: Mål mot Juve. Efter 2.22 stänker han mot Fiorentina och efter 3.20 är det Romas tur att få smaka på SuuuuperMario. Rekommenderar er även att hoppa fram till 7.17 då Inters framtid firar tillsammans!


Kommentarer
Postat av: Matai

Japp, då var det dags igen.



Balotelli avfärdar jag snabbt med att det verkar vara tillåtet med offsidemål i Italien, alternativt

att om han fått Sol Campell, Terry eller Vidic i

ryggen så hade han sett ut som en körgosse inlåst

på Folsom prison.



Vad gäller våra unga spelare så borde jag kanske

upplysa om Ligacupen, eller nej det får du göra själv.Hint 7 av 10.



Som extrauppgift kan du få googla dig fram till

vem som har haft flest debutanter i PL i år och

vilket av the big 4 som har flest brittiska spelare.



Facts Adam, du måste jobba mer med faktan.

2009-04-17 @ 11:06:48
Postat av: Matai

Btw

Det blir ju hysteriskt roligt när du säger att ni

var 17 st inkl Martin Larsson på träningen. :)

2009-04-17 @ 11:08:56
Postat av: Rickard

När du inte vet vem Fabio e så e det väl bara att svälja stoltheten och glida upp till Hällefiskgatan och se Fabio i Action. En extrem talang som innan säsong sas vara snäppet bätttre än Rafael , men har fått största delen av säsongen spolierad av skador.



2009-04-17 @ 13:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0