Oj då

"Jag har kollat på händelsen igen och tycker att jag gjorde ett misstag", säger Howard Webb till BBC Radio Cambridgeshire angående straffen som ManU fick i helgen.

Att storlagen får fler straffar har jag väl aldrig sagt, det där varierar enormt. Förra säsongen fick Inter tveksamma straffar mest hela tiden, i år är det precis tvärtom. Men som topplag spenderar man oftast en hel del tid på offensiv planhalva vilket ofta leder till svårbedömda situationer i straffområdet så jag förstår att det döms fler straffar till topplagen och att det ibland döms "fel".

Straffen är hur som helst horribelt dömd. Punkt.

******

Napoli blev för svåra för Inter i söndags och nu skiljer det "bara" 7 poäng. Jag skiter i förlusten, Inter har ett relativt lätt spelschema kvar och Milan ska möta Roma, Juve, Fiorentina, Udinese och Catania (b). Det som stör mig något enormt är Zlatan. Jag har inte missat många matcher de senaste säsongerna och jag har aldrig sett honom så usel som han var nu i söndags. Visst, han kan komme bort ur matcherna, men han lyckas då ändå med mottagningar och dylikt. Men det jag såg mot Napoli var pinsamt. Svenskafans gav honom 4.5 i betyg (av 10) och det är sjukt högt.

******

Angående Italiensk vs Engelsk fotboll så måste jag citera Italienbloggaren Ola Wiklander, som fått rapporter om gårdagens match ifrån en journalist på Gazzettan:

"Själv såg jag inte matchen men det är ju lite lustigt att ett engelskt storlag som Chelsea nu går ut och spelar på samma sätt som man en gång i tiden gjorde här i Italien och som vi som brinner för Serie A ständigt tvingas höra till förbannelse varje gång vi snackar med folk som sällan sett en modern italiensk ligamatch ("Man somnar ju efter fem minuter. Det är så tråkigt och händer ingenting," " Man spelar bara på resultat" "Man spelar alltid för 0-0 borta" osv osv)."

Så sant så sant!

******

Pontus Wernbloom till Holland, det är inget konstigt med det. Men för 30 (!) miljoner! Helt otroligt. Om han är värd 30 mlijoner så lär ju Robin Söder vara värd 120, lätt.

******

Silvio Berlusconi, som ni kan läsa skit om HÄR, påstår att Milan hade varit 1 poäng bakom Inter om inte Adriano gjort sitt mål i derbyt (som enligt Pierluigi Collina var regelrätt då handsen är omedveten). Då räknar Silvio med att Milan vunnit matchen antar jag. Alla som såg matchen såg också att Inter var det bättre laget. Men säg att vi tar bort Adris mål och matchen slutar 1-1, då skulle det nu skilja 4 poäng. Så det så.

******

Avslutar med en bild på undertecknad som visar prov på simultanförmåga då jag passar bollen, knäpper fingrarna och biter mig i läppen samtidigt. Om det är positivt eller negativt vågar jag inte djupdyka i.



Ja just det ja! Forza Arsenal!

Kommentarer
Postat av: Matai

Fail! Again.

Jag ger dig en länk till en bra bloggare som svar på

din domarkritik:http://www.jeffwinterentertainmentandmedia.co.uk/other/0809010.html



Jag slänger in lite citat också:

-Grow up!! You sound as pathetic as a spoilt kid who has not got his way!!



Howard Webb has cost Liverpool the title, has he? To be honest, I don’t remember him playing up front for Liverpool in the home games when they failed to beat vastly inferior opposition. I also don't recall him starring in the defence that let Arsenal run riot last Tuesday night.



No, the ref has been and always will be the easy target.



Att Chelski spelar tråkig fotboll är en vedertagen

sanning på de brittiska öarna.Det är bara för sorgligt att det skall ta italienska nördar så

lång tid att inse detta, men det kan vara svårt när man ser Italiensk fotboll kontstant att Chelski

faktiskt är från England, och den som startade det

hela är jordens tråkigaste coach, just det Mourinho.



Till sist så borde du veta om du tittar på Sveriges

landslag så är Zlatan planetens mest överskattade

fotbollspelare.



Btw Almunia vs United var en klart bättre match än

Barca-Chelski, eller hur. Om man uppskattar och kan

fotboll så bör alla ABU vara riktigt nervösa över

Uniteds nuvarande form.



2009-04-30 @ 08:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0