Lång helg

Träningslägret i Danmark var riktigt lyckat! Vi bjöds på fantastiskt väder och anläggningen vi bodde på var kanon. Det enda minuset var att vi var det enda laget där, det blir alltid lite roligare om det är fler lag.

******

Det har hänt en hel del i helgen:

* Leeds vann borta mot Colchester med 1-0, Argentinaren Becchio avgjorde!
* Inter vann turligt med 1-0 efter en genialisk passning av Zlatan.
* Juve tappade poäng mot Chievo!
* Adriano var spårlöst försvunnen, han verkar nu hittad igen....
* Manchester United hade makalös tur när dem vände 1-2 underläge till 3-2 seger på 10 min, det enda roliga med det var att det var en 17-årig Italienare som avgjorde.
* Vi (Smögens IF) förlorade mot Vallen med 5-0. Det stod 0-0 i halvlek men Vallen hade typ 27 pigga avbytare på bänken. Ska dock inte skylla på det, vi vek ner oss i 2:a.
* Kungshamns IF förlorade mot Karlstad BK med 6-0 och min gode vän Viktor Olsson stänkte 3 på sin gamla klubb!

Dessutom ringde en grabb vid namn Joel Hansson mig igår och frågade om jag ville ställa upp på en intervju i Lysekilsposten. De sätter tydligen fokus på lokala spelare som sällan står i fokus (läs gör mål) men ändå alltid är med så här strax innan seriepremiären... På frågan om vem Smögens Don Juan är var svaret självklart!

******

Zlatan har nu berättat för Expressen om sitt finaste fotbollsminne:
"- Vi ser att Roma leder med 1-0. Då är Roma etta och vi är tvåa. Och alla bara: "Nej, nej! Inte igen!". Då vill jag bara komma in, och det får jag. Så gör jag första målet. Materazzi börjar gråta. Hela bänken springer in, inte bara spelare, massörer, magasinkillar... Alla hoppar på varandra, alla är helt galna...," berättar Il Genio.

******

Adriano skall vara på plats i Milano runt påsk igen och enligt hans agent är han inte kvar i Brasilien pga varken droger eller kärlek. Familjeproblem månne?

******

Avslutningsvis ett redan nu klassiskt citat signerat vår käre Mourinho:
"- Inte ens Jesus var omtyckt av alla!"
Jag KAN INTE annat än att älska Mou!


Kommentarer
Postat av: Matai

14 pers på ett träningsläger är faktiskt under all kritik Adam, tyvärr. Jag kan bara konstatera att

fotboll inte längre är något man sätter i främsta

rummet oavsett vilken sida av bron man bor.



Vad gäller Uniteds Macheda-mål så kan man konstatera

att han gjort dubbelt så många mål som tex världens

bästa Theo Walcott på bara 2 matcher i år.

Utöver det är det alltid lika roligt att motståndarsupportrars analys av united alltid

konkluderas till "makalös tur". Det egna lagets

slutminutsmål berörs bara med ett "det var på tiden".

Och om man byter från ett engelskt favoritlag till ett italienskt så får man oftast lite extra "tid"



Tack o hej Adam, punktmarkeringen är konstant.

2009-04-12 @ 15:55:40
Postat av: Adam

Tyvärr är det så det ser ut idag Matai... Men vad kan man göra år det? Det kryllar ju inte av ungdomar som lirar fotboll direkt.

2009-04-12 @ 22:01:47
Postat av: Matai

Vad anser Adam om ryktet som sprids att Mourinho

enligt SAF står högt i kurs att avlösa världen

mest framgångsrike klubblagstränare.



Personligen kan ni ha kvar fanskapet. 2 portugisiska

ego är en för mycket.

2009-04-13 @ 15:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0