Derby d´Italia

Grym match idag: Juventus-Inter. Förhoppningsvis gör Zlatan sitt första mål mot sin gamla klubb ikväll.

Min dag ser ut så här:

Kl: 15.00 sitter jag på Kungshamnsvallen och ser KIFs seriepremiär i div 3.
Kl: 16.00 börjar jag följa Leeds-Tranmere via mobilen, en klassiker.
Kl: 17.15 bör jag vara hemma och då kommer jag förmodligen att slötitta på FA-cup mötet mellan Arsenal och Chelsea, följer givetvis Leeds här också, 30 min kvar på Elland Road nu.
Nu börjar klockan springa iväg och den bör nu vara runt 19.00. Här blir det en bilsväng för att samla tankarna och kanske ta en sväng förbi ICA för att inhandla lite nötter, eller nåt.
20.25 drar sändningen igång och Petter Johansson kommer att guida mig igenom matchen, Petter är en riktigt riktigt riktigt bra kommentator med grym koll på Italien. Viktigt med rätt kommentator.

******

Jag tror inte att Inter bjuder på några större överraskningar ikväll. Det bör bli Santon på högerbacken och Maxwell till vänster. Hoppas att Samuel lirar mittback då han och Cordoba är fantastiska tillsammans. Men frågan är om han är tillräckligt fit. 3-1 till Inter hade suttit fint.

******

Leeds har egentligen inte något att spela för, man bör vara rätt slitna nu efter tufft matchande och det kanske hade varit smart att vila några kuggar idag. Tror dock på seger, Tranmere Rovers ska vi slå hemma alla dagar i veckan.

******

Santon har berättat att han tycker att Balotelli är Italiens största talang, följt av Macheda. Vidare anser Santon att Messi är den störste. Han nämner inte Pato........

******

Mat nu, är rejält hungrig.

Kommentarer
Postat av: Erik

Att han inte ens nämner Pato är sjukt. Balotelli är ingeting jämfört med Pato.

2009-04-19 @ 15:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0